فروش فوری خودروسازان فضا را برای دلالان تنگ می‌کند

شنبه 30 شهریور 98 ساعت 13:40
فروش فوری خودروسازان فضا را برای دلالان تنگ می‌کند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: هر یک از محدودیت‌ها و تدابیر اعمال شده در فروش فوری خودروسازان از جمله سایپا تا حدی فضا را برای دلالان تنگ‌تر می‌کند و فضا را به سمت خرید خریداران واقعی سوق می‌دهد.

حمید گرمابی اظهارداشت:  ایجاد محدودیت‌های کلی در فروش فوری خودروسازان از جمله خودروسازی سایپا  مثل درج کد ملی، سن و جغرافیای خریداران و اعمال تسهیلات چند میلیون تومانی روی خودرو که باعث می‌شود امکان فروش آن بلافاصله پس از خرید وجود نداشته باشد همگی اقداماتی مثبت است چون قطعاً هر یک از این محدودیت‌ها تا حدی فضا را برای دلالان تنگ‌تر می‌کند و فضا را به سمت خرید خریداران واقعی سوق می‌دهد.

نماینده مردم در مجلس،  افزود: با وجود تمام این تمهیدات، ممکن است عده‌ای باز هم به عنوان دلال خرید کنند و خروج دلالان به شکل صد در صد محقق نشده ولی با وجود این تدابیر، حضو دلالان کاهش یافته و قطعاً هر یک از این محدودیت‌ها عده‌ای از دلالان را حذف خواهد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً این تدابیر باعث کاهش قابل ملاحظه حضور دلالان در ثبت نام فروش فوری می‌شود.

وی گفت: رفع مشکلات سابق سایت فروش اینترنتی گروه سایپا و افزایش عرضه، اقدامات مثبتی در جهت بهبود بازار است، چون هرچه بالانس و تعادل بهتری بین عرضه و تقاضا برقرار شود قیمت‌ها واقعی ترخواهد شد.

گرمابی افزود: در گذشته به دلایل گوناگون از جمله تحریم، عرضه کاهش و تقاضای کاذب افزایش یافته بود چون خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده بود و تمام این عوامل باعث تفاوت قیمت قابل ملاحظه می‌شد اما با افزایش تولید اخیر، تعادل بیشتری بین عرضه و تقاضا برقرار شد و این مساله در کاهش قیمت خودرو مؤثر بوده و در این حالت خودرو بیشتر به دست مصرف کننده واقعی می‌رسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: مجموعه این عوامل باعث شده که قیمت خودرو در بازار کاهش یابد و دلالی هم کاهش یابد که این امر هم مستقیماً بر قیمت خودرو در بازار مؤثر بوده است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar