فیدلیتی تمام معادلات بازار را به هم خواهد ریخت

سه شنبه 1 تیر 00 ساعت 15:29
فیدلیتی تمام معادلات بازار را به هم خواهد ریخت

گروه بهمن بعد از شوک قیمتی با دیگنیتی به بازار در حالی که رقبای این خودرو در حال فتح مرز قیمت میلیاردی بودند، دومین شوک را سنگین تر به بازار وارد کرد و دقایقی پیش فروش فیدلیتی در نسخه ۵ نفره ۶۵۵ و در نسخه ۷ نفره ۶۷۰ میلیون تومان به پایان رسید.

این در حالی است که فیدلیتی از نظر سطح امکانات و مشخصات فنی رقبایی در مرز ۱ میلیارد تومان و فراتر از آن دارد و احتمال اینکه محصولات جدید رقبا حتی ذره ای به قیمت فیدلیتی نزدیک باشد نیز تصورش سخت است.

بدون تردید یک خودرو حتی اگر قیمتی بازارشکن داشته باشد بدون تیراژ گسترده نمی تواند روی بازار خودرو و رقبا تاثیر بگذارد اما تیراژ ۹۲۰۰ دستگاهی این کراس اوور جدید بازار در فاز اول در ترکیب با قیمت آن یک تغییردهنده بزرگ بازی در بازار و چالشی بزرگ پیش روی رقبای این خودرو است که از نظر تیراژ میتوان تنها روی ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان موتور برای رقابت با فیدلیتی حساب کرد؛ رقابتی که در بحث قیمت تا کنون برنده ای جز فیدلیتی نداشته است.
فیدلیتی برای استمرار سلطنت در بازار خصوصی ها باید مشخصه های متعددی را حفظ کند؛ اولین مشخصه حفظ آهنگ افزایش تیراژ روی خطوط تولید گروه بهمن است. دومین مشخصه ای که فیدلیتی را در بازار حفظ و به یک پدیده بدل خواهد کرد، حرکت خلاف مسیر شایعات مبنی بر پایین بودن قیمت آن در ابتدای عرضه و احتمال افزایش شدید قیمت در فاز های بعدی است، موضوعی که بعضا گمانه زنی هایی از قیمت بیش از ۸۰۰ میلیونی این خودرو در مراحل فروش آینده بوجود آورده است. سومین مشخصه ای که فیدلیتی برای جاودانگی به آن نیاز دارد شروع نشدن واردات و یا واردات در تعداد محدود در زمینه خودروهای خاصی مانند هیبریدی ها و الکتریکی ها است تا وزن واردات روی مرز قیمتی ۱ میلیارد تومان، با پس زدن دست دوم ها به بازه قیمتی فیدلیتی این محصول را با چالش فروش مواجه نکند.
ماه عسل فیدلیتی امروز بعد از فروشش شروع شده و زمزمه قیمت حواله های ۱ تا ۱.۱ میلیارد تومانی بازار به گوش می رسد. مرحله اول فروش فیدلیتی در تعداد بسیار محدود، بازار این خودرو را داغ کند اما استمرار فروش فیدلیتی با قیمتی کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان به تثبیت نرخ دلار و تصمیم گروه بهمن بستگی دارد و کمی عجیب به نظر میرسد.

آغاز مجدد فروش فیدلیتی از دو هفته آینده

با توجه به افزایش ظرفیت تولید، در دو هفته آینده شرایط فروش مجدد فیدلیتی اعلام خواهد شد. علاوه بر آن شرکت برای کسب رضایت هر چه بیشتر مشتریان خود، تقاضای مجوز پیش فروش از وزارت صمت را درخواست کرده که به محض ابلاغ مجوز اعلامی، شرایط پیش فروش ویژه این محصول نیز اعلام می شود.

قابل ذکر است؛ با توجه به تامین مناسب مجموعه قطعات تولیدی و وجود آن ها در انبارهای این شرکت و مبادی ورودی کشور و توجه خاص شرکت بهمن موتور به تولید با بالاترین کیفیت ممکن، قطعاً روند تولید در ماه های آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت تا انتظارات خرید مشتریان از این خودرو با کیفیت برآورده شود.

لازم به ذکر است که طی دو هفته آینده زمان جدید فروش ویژه فیدلیتی از طریق وبسایت و کانال های رسمی ارتباطی گروه بهمن اعلام خواهد شد. شرکت بهمن موتور ضمن تشکر از استقبال گسترده هموطنان در این مرحله از فروش خودرو فیدلیتی، از متقاضیانی که در این مرحله موفق به ثبت نام نشده اند، عذرخواهی می نماید.

ایران جیب

فیدلیتی

زمان فروش و قیمت خودرو فیدلیتی اعلام شد

شرایط فروش فیدلیتی پرایم بهمن موتور / اسفند ۱۴۰۲

مرحله دوم فروش خودرو فیدلیتی دو هفته دیگر

قیمت جدید فیدلیتی پرایم / اسفند ۱۴۰۲

اعلام مشخصات رسمی بهمن فیدلیتی خودروی جدید بازار ایران

محصول جدید بهمن موتور با نام فیدلیتی رونمایی شد

فیدلیتی، محصول جدید بهمن موتور

فیدلیتی از پرفروش ترین خودروهای کشور چین

رونمایی استارت داخلی سازی شده فیدلیتی، تارا و شاهین

فیدلیتی پرستیژ، شاسی بلند جدید گروه بهمن موتور

آغاز فروش دیگنیتی و فیدلیتی ابتدای هفته آینده / دی ۱۴۰۰

کسب ۵ ستاره کیفی توسط فیدلیتی بهمن موتور

حل مشکلات صنعت خودرو با توان بخش خصوصی

شرایط فروش محصولات بهمن موتور / اسفند ۱۴۰۲

احتمال قرعه کشی فیدلیتی و دیگنیتی

عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا + قیمت

اطلاعیه بهمن موتور درباره لغو عرضه خودرو در بورس کالا

قیمت نهایی خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا

عرضه بخشی از تیراژ تولید بهمن موتور در بورس کالا

قیمت فیدلیتی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar