افتتاح بزرگترین کارخانه باطری سازی در اردبیل

یکشنبه 28 مهر 98 ساعت 11:15
افتتاح بزرگترین کارخانه باطری سازی در اردبیل

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل یکی از بزرگترین کارخانه‌های باطری‌سازی‌ با ظرفیت تولید یک میلیون باطری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی اشجع باطری در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: شرکت تولیدی و بازرگانی اشجع با سابقه ۳۵ سال فعالیت می‌کند به صورتی که پس از سال‌ها فعالیت در واردات و توزیع باطری تصمیم گرفته تا در یک اقدام جدید کارخانه تولید باطری را راه‌اندازی کند که در سفر رئیس جمهور به طور رسمی این مجموعه افتتاح خواهد شد.

مهدی اشجع یادآوری کرد: ما در قالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای علاوه بر اردبیل در شهرهای رشت، تهران، زنجان و آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنیم و تلاش‌مان بر این است تا در دیگر استان‌ها هم شعبه‌ای از این شرکت را راه‌اندازی و محصول تولید شده را عرضه کنیم.

وی تصریح کرد: از سال ۹۶ تصمیم گرفتیم تا در کنار فعالیت‌های خدماتی و بازرگانی نسبت به راه‌اندازی کارخانه تولید باطری با استانداردهای بین‌المللی و تکنولوژی‌های جدید وارد فعالیت‌ شویم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی اشجع باطری افزود: با یک شرکت ترک قرارداد دانش فنی و انتقال تکنولوژی به امضا رساندیم که الگوی آنها هم تکنولوژی برتر آمریکایی بوده و ما در کمتر از یک و نیم سال این واحد را آماده افتتاح کردیم که در حال حاضر در جذب نیروهای متخصص و ماهر بیش از ۳۰۰ نفر در این مجموعه کار می‌کنند که با سه شیفته شدن کارخانه فضای اشتغال ۸۰۰ نفر فراهم می‌آید.

اشجع به فازبندی این کارخانه اشاره کرد و گفت: در فاز اول صفحه‌ سازی و در فازهای بعدی هم مونتاژ و بازیافت باطری‌های اسقاطی مدنظر بوده تا بدون اینکه به محیط زیست صدمه‌ای وارد شود، بتوانیم تولید خود را با کیفیتی مناسب برای خودروهای سبک و سنگین انجام دهیم.

وی بیان کرد: ما علاوه بر انتخاب واحد نمونه تولیدی از لحاظ استاندارد در داخل کشور استاندارد TUV آلمان را هم به دست آوردیم بطوریکه قصد صادرات محصولات خودمان به خارج از کشور و راه‌اندازی شعبات اشجع باطری در استان‌های دیگر را داریم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی اشجع باطری فروش اینترنتی اشجع باطری را با راه‌اندازی سامانه الوباطری در استان‌های گوناگون به خصوص تهران یادآور شد و اظهار کرد: ما تنها مجموعه‌ای هستیم که از صفر تا ۱۰۰ تولید و فروش را به صورت عمده و خرده انجام می‌دهیم و با فعال‌سازی واحد R&D تلاش می‌کنیم تا دیگر محصولات به خصوص باطری صنعتی، مخابراتی و حتی خودروهای برقی را تولید و راهی بازار کنیم.

اشجع یکی از برنامه‌های بلندمدت این شرکت را صادرات محصولات متنوع به کشورهای گوناگون به خصوص آذربایجان، عراق، گرجستان، قزاقستان و .. اعلام کرد.

وی یادآوری کرد: ظرفیت نهایی ما تولید یک میلیون باطری است و برای راه‌اندازی کارخانه در شهرک صنعتی دو اردبیل که در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع احداث و راه‌اندازی شده بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم که با همکاری بانک سپه ۲۵ میلیارد تومان این مبلغ تسهیلات بانکی و مابقی آورده شخصی است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی اشجع باطری ادامه داد: با راه‌اندازی فازهای تکمیلی این کارخانه در سه شیفت فرصت اشتغال ۸۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد و ما با شعاری که با عنوان «ما متعهدیم» انتخاب کردیم سعی داریم تا کیفیت تولید، مشتری‌مداری و احترام به انتخاب خریدار را مورد توجه قرار دهیم.

عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به نارسائی‌ زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی به عنوان یک ضعف اساسی در جذب سرمایه‌گذاران و تقویت تولید اشاره کرد و گفت: در کنار این نقیصه ما با کمبود نیروی متخصص، ماهر و فارغ‌التحصیل دانشگاهی مواجه هستیم که امیدواریم با تلاش استاندار اردبیل که حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران انجام می‌دهد، این مشکلات رفع و حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید و اشتغال تقویت شود.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar