افت ۲۷ درصدی قطعه سازی نسبت به سال پیش

پنج شنبه 11 مهر 98 ساعت 14:42
افت 27 درصدی قطعه سازی نسبت به سال پیش

نجفی منش گفت: در ۵ ماه نخست امسال، قطعه سازی نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در خصوص شرایط حال حاضر بازار قطعه سازی در بازار اظهار کرد: در ۵ ماه امسال، قطعه سازی نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با ذکر اینکه در حال حاضرمشکل قطعه ساز، تنها نقدینگی است، تصریح کرد: متاسفانه هنوز این مشکل رفع نشده است. اگر بانک مرکزی سال پیش، ۸۴۴ میلیون یورو را در این امر تأمین می‌کرد هم اکنون با کمبود نقدینگی رو به رو نبودیم.

نجفی منش از پیش بینی وضعیت قطع سازی تا پایان سال خبر داد و افزود: شرایط قطعه سازان و عملکرد آنها بیشتر به وجود نقدینگی در این صنعت مربوط است اگر این نقدینگی تأمین شود، قطعه سازان هم آماده جهش در تولید داخلی خواهند بود.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به اینکه قیمت گذاری یکی از چالش‌های اصلی در این صنعت به حساب می‌آید، اظهار کرد: پس از گذشت چند سال، دولت باید راهکاری برای خروج از قیمت گذاری پیدا کند تا بتواند این صنعت را سرپا نگه دارد چون که عقیده داریم خودرو نباید گران شود.

نجفی منش با اشاره به اینکه در حال حاضر تأمین مواد اولیه تبدیلی به شدت دشوار شده است، اظهار کرد: تولیدکنندگان برای تأمین این مواد اولیه خارجی و ارز مورد نیاز با مشکل مواجه شدند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ابراز امیدواری کرد که مشکلات مربوط به قطعه سازی خودرو هم مثل دیگر صنایع بتواند مرتفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar