افزایش قیمت لاستیک منطقی نیست

سه شنبه 27 آبان 99 ساعت 11:59
افزایش قیمت لاستیک منطقی نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: درخواست تولیدکنندگان لاستیک برای افزایش قیمت این محصول منطقی نیست، آن ها اعلام می کنند که به خاطر افزایش نرخ دلار و مشکلات موجود، قیمت لاستیک باید ۵۰ درصد افزایش یابد، اما این مسئله درست نیست، چون تنها بخشی کوچکی از مواد اولیه تولید لاستیک وارداتی است.

غلامرضا شریعتی اندراتی با اشاره به درخواست تولیدکنندگان لاستیک برای افزایش قیمت این محصول، گفت: به نظر من افزایش قیمت لاستیک در وضعیت فعلی امکان پذیر نیست، چون در سال جاری تاکنون، دو مرتبه قیمت محصول لاستیک افزایش یافته و در این وضعیت، بازار کشش افزایش مجدد را ندارد.

درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت لاستیک منطقی نیست

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درخواست تولیدکنندگان لاستیک برای افزایش قیمت این محصول منطقی نیست، آن ها اعلام می کنند که به خاطر افزایش نرخ دلار و مشکلات موجود، قیمت لاستیک باید ۵۰ درصد افزایش یابد، اما این مسئله درست نیست، چون تنها بخشی کوچکی از مواد اولیه تولید لاستیک وارداتی است.

بخش عمده ای از مواد اولیه تولید لاستیک در داخل کشور تولید می شود

وی با ذکر اینکه بخش عمده ای از مواد اولیه تولید لاستیک در داخل کشور تولید می شود، افزود: عملکرد پتروشیمی ها در تولید و توزیع مواد اولیه تولید لاستیک مثبت بوده و در وضعیت کنونی در این حوزه افزایش قیمتی رخ نداده تا تولیدکنندگان لاستیک به واسطه آن قیمت ها را بالا ببرند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به نظر من با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وضعیت تولیدکنندگان لاستیک، وزارت صمت با افزایش قیمت لاستیک مخالفت کند، چون این اقدام، تبعات سریالی را برای کشور به دنبال دارد.

وی گفت: وقتی لاستیک گران شود، بسیاری از مشاغل کنونی جامعه تحت تأثیر قرار می گیرند و این مسئله در نهایت اقتصاد خرد و معیشت مردم را دچار مشکل می کند، چون راننده اگر لاستیک را گران بخرد، نرخ باربری را بالا برده و فروشنده هم محصول و کالا را گران به مردم می فروشد.

شریعتی ادامه داد: با افزایش قیمت لاستیک، بخشی از مردم به خاطر مشکلات مالی قادر به تأمین این محصول نخواهد بود و این مسئله موجب افزایش آمار تصادف و بروز حوادث رانندگی خواهد شد.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar