افزایش قیمت لوازم یدکی و قطعات خودرو

شنبه 22 تیر 98 ساعت 13:33
افزایش قیمت لوازم یدکی و قطعات خودرو

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان گلگیر و رادیاتور تهران گفت که در پی افزایش شدید و بی‌سابقه‌ قیمت خودرو، قیمت لوازم جانبی و مصرفی خودرو هم با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

فرهاد کشانی در رابطه با شرایط بازار رادیاتور و گلگیر خودرو گفت: بازار خدماتی گلگیر و رادیاتور در ماه‌های اخیر از افزایش قیمت خودرو تأثیر قابل‌توجهی دریافت کرد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان گلگیر و رادیاتور تهران ادامه داد: در وضعیت کنونی با توجه به رشد علم و تکنولوژی، ظرفیت دانشگاه‌های کشور و افزایش قیمت محصولات وارداتی، شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی داشته باشند.

وی یادآوری کرد: تولیدات داخلی در حوزه رادیاتور و گلگیر قابلیت رقابت با محصولات شرکت‌های به نام جهان را داشته و می‌توانند نیاز بازار را رفع کنند.

کشانی اظهار کرد: در زمینه تولید محصولاتی مانند اگزوز و رادیاتور، نیازی به واردات موارد اولیه وجود ندارد و تنها بعضی از واحدهای تولیدی برای ارائه محصولات خاص از مواد اولیه خاص استفاده می‌کنند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان گلگیر و رادیاتور گفت: با توجه به آنکه قیمت خودرو رشد بی‌سابقه‌ای داشته و به طور ناگهانی این افزایش قیمت به ثبت رسیده است، قیمت لوازم جانبی و مصرفی خودرو هم با رشد قابل توجهی همراه شده است.

وی ادامه داد: رشد قابل توجه قیمت خودرو عاملی شد تا خودرو بیش از گذشته به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای دیده شود و این موضوع در چگونگی نگهداری و تعمیرات ظاهری خود تأثیرگذار بوده به صورتی که درگذشته در رفع عیوب ظاهری، افراد به تعمیر می‌پرداختند ولی هم اکنون تعویض در اولویت قرار دارد.

کشانی یادآور شد: در زمینه تعمیر یا تعویض رادیاتور بنا بر عمر و میزان کارکرد رادیاتور، صاحبان خودرو خرید کالای جدید یا تعمیر کالای گذشته را انتخاب می‌کنند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar