تمرکز دلالان روی لاستیک پراید

بروزرسانی در: دوشنبه 20 آبان 98 ساعت 11:20
تمرکز دلالان روی لاستیک پراید

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر گفت: هم اکنون تمرکز دلالان روی تایرهای خانواده پراید و خودروهای پر مصرف است.

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در پاسخ گسترش‌نیوز به ماجرای ورود تایرهای بی‌کیفیت سنگین گفت: جلوی واردات بیشتر تایرهای بی‌کیفیت به کشور گرفته شده و قوانین سخت‌گیرانه قبلی که استاندارد تایر‌ها را پایش می‌کرد مجدداً بازگردانده شده است. ولی تایرهای بی‌کیفیت همچنان در بازار وجود دارد و در همان فاصله‌ی کاهش کنترل‌ها، مقادیری از این نوع تایرها به کشور راه پیدا کرد. در مورد میزان این تایرها در بازار اطلاعی وجود ندارد.

تنها مجدداً وضعیت قیمت تایرها در بازار اظهار کرد: در بازار نرخ تایرهای سنگین ثبات پیدا کرده ولی در خصوص نمونه‌های سواری شاهد نوسان هستیم. این نوسان به ویژه در خانواده پراید وجود داشته و انجمن صنفی تمهیداتی اندیشید تا کارخانه‌ها تولید خود را افزایش دهند. در ۶ ماه ابتدایی سال ۲۰ درصد افزایش تولید تایر خانواده پراید داشتیم ولی اثرات آن بر بازار هنوز قابل لمس نیست. با این کار جلوی بالا رفتن نرخ تایرپراید گرفته شده است.

وی در پایان گفت: اصولاً تایر کالایی است که تحت نظارت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان است و کارخانجات نرخ مصوبی دارند که قیمت رسمی لاستیک محسوب می‌شود. در بازار تایرها دست به‌دست می‌شوند و در نتیجه آن تحولاتی رخ می‌دهد و این اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار بستگی به دلال‌بازی‌ها و تمرکز روی بعضی از انواع تایر است. دلالان در مقاطعی روی یکی از انواع تایر دست می‌گذارند و آن محصول را دچار بحران می‌کنند سپس سراغ تایرها با اندازه‌های دیگر می‌روند. اندازه تایرهای سواری بسیار متنوع است و هم اکنون تمرکز بیشتر روی تایرهای پراید و خودروهای پرمصرف بوده است.

گسترش نیوز

قیمت لاستیک دولتی پراید 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar