تکذیب احتکار تایر توسط تولیدکنندگان

دوشنبه 11 آذر 98 ساعت 11:05
تکذیب احتکار تایر توسط تولیدکنندگان

سخنگوی انجمن لاستیک با تکذیب کاهش عرضه لاستیک در بازار عقیده دارد هیچ کوتاهی‌ای در این رابطه نشده است، درعین‌حال فروشندگان لاستیک از عدم‌تعادل عرضه و تقاضای لاستیک پراید و تیبا خبر می‌دهند.

طی چند هفته گذشته خبرهایی مبنی بر کمبود عرضه لاستیک به بازار از طرف بعضی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، امروز هم وزیر صنعت در واکنش به کمبود لاستیک در بازار اعلام کرده  "خودداری از عرضه کالا به بازار پس از افزایش قیمت بنزین مصداق تخلف است و با آن‌ها برخورد می‌شود".

داود سعادتی‌نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک در بازار در همین ارتباط می‌گوید: عرضه لاستیک خودروی پراید و تیبا کاهش پیدا کرده و همین موضوع عاملی شده تقاضا برای خرید لاستیک این خودروها افزایش پیدا کند.

وی در جواب به سؤال که "به‌نظر شما تمام متقاضیان خرید این روزهای لاستیک خریدار واقعی بوده یا پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها عاملی شده تا بعضی با خرید لاستیک و نگهداری آن دنبال سودجویی در زمان افزایش قیمت‌ها هستند؟" گفت: بله این موضوع هم می‌تواند درست باشد. شاید بعضی از افرادی که در صف خرید لاستیک هستند خریدار واقعی نبوده و با شنیدن زمزمه افزایش قیمت لاستیک پراید در بازار خواستار خرید آن و کسب سود بیشتر هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک گفت: به عقیده من اگر عرضه لاستیک در بازار افزایش پیدا کند تقاضاها تأمین شده و ما شاهد ایجاد صف‌ در بازار نخواهیم بود.

 به‌گفته وی، هم اکنون یک جفت لاستیک دولتی پراید ۳۴۷ هزار تومان است ولی در بازار این مدل لاستیک ۴۳۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است.

تنها سخنگوی انجمن لاستیک هم نسبت به کاهش عرضه لاستیک در بازار واکنش نشان داد و با تکذیب این موضوع می‌گوید: اگر این موضوع درست باشد باید با تولید کننده برخورد کنند و دلایل این موضوع را جویا شوند.

وی اضافه کرد: بنده به‌ عنوان سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لاستیک به‌ جرأت می‌توانم بگویم هیچ کمبودی در این ارتباط رخ نداده است. البته نامه‌نگاری‌های گوناگونی برای اخذ منابع مالی جهت داخلی‌سازی تایرهای سنگین رادیال هم انجام داده‌ایم اما هیچ کس به این موضوع اهمیت نداده و توجهی نمی‌کند درحالی که اگر داخلی‌سازی‌ها انجام بگیرد بخش زیادی از هزینه‌های ارزی ما در واردات تایرهای سنگین کاهش خواهد یافت.

وی با طرح این سؤال که مگر می‌شود تولیدکننده حجم تولید خود را کاهش دهد گفت: ما به‌زحمت و با تمام توان مشغول تولید هستیم و اگر کسی مدرک و سندی در کاهش عرضه لاستیک توسط تولیدکنندگان دارد اعلام کند تا ما پاسخ دهیم.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar