رفع مشکل کمبود قطعه ایران خودرو و آغاز فروش فوری

بروزرسانی در: سه شنبه 4 خرداد 00 ساعت 17:42
رفع مشکل کمبود قطعه ایران خودرو و آغاز فروش فوری

شرکت ایران خودرو که در ۳ سال گذشته همیشه از کمبود قطعه شکایت داشت و فروشی نداشت، به یک باره مشکل خود را حل و فروش فوری محصولات خود را آغاز کرده است.

در همان دوره ای که ایران خودرو و سایپا مدعی عدم وجود قطعه بودند، تمام قطعات یدکی مدل های رایج در بازار موجود بود و هیچ یک از نهادهای نظارتی به این مساله ساده توجه نمی کرد.

کمبود قطعه ادعایی خودروسازان غیرواقعی و با هدف فشار بر نهادهای تصمیم گیر برای افزایش قیمت انجام می شود. خودروسازان تا زمانی که به قیمت های دلخواه نرسیدند از فروش فوری خودداری کردند و سیاست بهینه؛ این نبود که بازار به مدت ۳ سال معطل و در نهایت به افزایش قیمت بیانجامد. سیاست درست این بود که قیمتگذاری خودرو حذف شده و همزمان واردات آزاد شود تا بازار گزینه های در دسترس مردم را بالا برده و خودروسازان را مجبور به ارائه قیمت های رقابتی کند.

سیاست انحصارگرایانه الآن موجب از بین رفتن رفاه مردم و اجحاف عمومی شده است. با قیمت های جدید اعلامی توسط ایران خودرو، دناپلاس اتومات توربوشارژ با قیمت ۳۹۰ میلیون تومان معادل بیش از ۱۹ هزار دلار است. یعنی تقریبا با یک تویوتا کرولا ۲۰۲۱ با قیمت ۲۰ هزار دلار برابری می کند. اگرچه کرولا ۲۰۲۱ را با تنها ۲۰ درصد پیش پرداخت و اقساط ۵ ساله با ۱ درصد بهره هم می توان خرید، اما چنین گزینه ای برای دناپلاس اتومات وجود ندارد.

تحریریه

فروش فوری ایران خودرو 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar