شناسه‌ دار کردن لوازم یدکی نیازمند تکمیل زیرساخت است

چهارشنبه 27 مهر 01 ساعت 09:50
شناسه‌ دار کردن لوازم یدکی نیازمند تکمیل زیرساخت است

حمیدرضا محمدی اظهار کرد: طرح شناسه دار کردن لوازم یدکی با هدف جلوگیری از فروش کالاهای غیراستاندارد در اراک آغاز شده که در حال حاضر اجرای آن حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: در این طرح به منظور آگاهی از اصالت قطعه خریدار می تواند شماره بارکد ۱۶ رقمی درج شده بر روی بسته بندی را به شماره ۳۰۰۰۳۱ پیامک کند تا مشخصات کالا را دریافت کند.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو اراک با بیان اینکه برای اجرای کامل این طرح هنوز زیرساخت های لازم موجود نیست، اضافه کرد: در صورت اجرای کامل این طرح از تقلب و اجحاف در حق خریدار جلوگیری می شود، این کار باید از مبداء و در محل تولید یا واردات انجام شود.

محمدی بیان کرد: برخی قطعات از سال های قبل خریداری شده و در مغازه ها موجود است که برای فروش این کالاها در این طرح مشکل ایجاد شده است. در این شرایط فروشندگان باید لیستی از کالاهای خود را در اختیار اتحادیه قرار دهند تا با کمک اداره کل صمت کد شناسایی برای این کالاها صادر و مهر تایید در فاکتور زده شود.

وی با تاکید بر اینکه فروشگاه های لوازم یدکی از این طرح استقبال می کنند اضافه کرد: در این طرح ۵۳ قلم کالا که حدود ۸۰ درصد لوازم یدکی مصرفی را شامل می شود کد ۱۶ رقمی دریافت می کنند.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو اراک خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۶۰۰ فروشگاه لوازم یدکی خودرو در ۶ رسته ماشین سبک، سنگین، تزئینات، قفل و شیشه اتومبیل، استوک و ماشین آلات سنگین(راهداری و...)  در سطح اراک فعالیت دارند. به علت افزایش قیمت ها فروش این واحدها کاهش داشته و از بازار استوک بیشتر استقبال می شود.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar