قطعات خودرو با قیمت زمستان سال قبل

دوشنبه 22 آذر 00 ساعت 13:45
قطعات خودرو با قیمت زمستان سال قبل
بیشترین سرکوب قیمت در خصوص قیمت قطعه سازان بوده است بطوریکه در حال حاضر قیمت قطعات تولیدی ما براساس قیمت های زمستان سال گذشته بوده و به روزرسانی نشده است.

علی نادری عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو کشور، با اعلام این خبر اظهار داشت: تامین ۷۰ تا ۸۰ درصد قطعات خودروهای پرتیراژ داخلی بر عهده قطعه سازان داخلی است بطوریکه ۱۱ درصد صنعت کشور متعلق به این صنعت است.

وی با گریزی به صنعت قطعه سازی در ترکیه متذکر شد: دو درصد سهم قطعه سازی جهان در اختیار ترکیه است و از هر سه خودرو تولیدی ترکیه یک خودرو صادر می شود بطوریکه ۱۶ درصد صادرات ترکیه در اختیار قطعه سازان ترک است.

نادری با توجه به اینکه موتور محرک و سرمایه اصلی ما نیروی انسانی است و بیشتر کارشناسان ما یا مهاجرت کرده اند و یا در حال مهاجرت هستند، اضافه کرد: وجود نیروهای متخصص و کارآمد، بحران آینده صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور به خصوص در حوزه فناوری اطلاعات و الکترونیک خواهد بود که نیازمند توجه بیش از پیش دولت و مسئولان برای حفظ و حراست از این سرمایه های بدون بازگشت است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان متذکر شد: بحث خودکفایی واژه منسوخ شده در ایران است و باید روی کالاهایی که مزیت نسبی داریم انجام شود نه اینکه مثلا مس را بصورت خام بفروشیم و به جای آن محصولاتی با سه تا چهار برابر قیمت در شرایط تحریم وارد کنیم.

نادری که در نشست خبری اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران سخن می گفت، اضافه کرد: در مجموع برگزاری چهار میز خودکفایی صنعت خودرو حدود ۱۴۳ میلیون یورو از ۳۴۳ میلیون یورو هدف گذاری برای این میزها، کاهش ارزبری داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع کمبود نقدینگی و در کنار آن برخی تکنولوژی های تولید و تست ها و .‌‌.. سرعت پروژه های خودکفایی را به شدت کاهش داده است و چنانچه تزریق نقدینگی به قطعه سازی انجام نشود چه بسا، این طرح های خودکفایی از مسیر خود منحرف شود.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar