لزوم استفاده خودروسازان از باتری‌های داخلی

دوشنبه 13 خرداد 98 ساعت 10:11
لزوم استفاده خودروسازان از باتری‌های داخلی

یک مقام مسئول گفت: امسال، نوسانات نرخ ارز تاثیری بر بازار باتری نداشته ولی درسال اخیر این نوسان را در این بازار تجربه کردیم.

علی اکبری رئیس اتحادیه باتری‌سازان در خصوص بازار باتری گفت: امسال، نوسانات نرخ ارز تاثیری بر بازار باتری نداشته است ولی درسال اخیر این نوسان را در این بازار تجربه کردیم.

رئیس اتحادیه باتری‌سازان با اشاره به اینکه دو هزار واحد صنفی باتری در تهران مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: از این شمار یک هزار واحد صنفی باتری دارای مجوز هستند و یک هزار واحد صنفی بدون پروانه در تهران مشغول به  کارند.

اکبری افزود: شمار باتری‌های خارجی در بازار کمتر از باتری‌های ایرانی است و این نوع باتری‌ها به طور قاچاق به کشور وارد می‌شوند.

رئیس اتحادیه باتری‌سازان افزایش قیمت مواد اولیه باتری را یکی از عوامل اصلی در گرانی آن دانست و گفت: امیدواریم که بازار باتری بتواند به یک ثبات نسبی برسد.

اکبری در ادامه یادآوری کرد: باتوجه به شعار رونق تولید ، امیدواریم که بازار باتری هم مثل دیگر اصناف بتواند در جهت تحقق این شعار گام بردارد که برنامه ریزی‌های مناسبی هم در این مورد انجام گرفته است.

به گفته اکبری، زمانی که قیمت باتری در بازار به یک ثبات برسد می‌توان دست دلالان و سودجویان را از بازار کوتاه کرد.

رئیس اتحادیه باتری‌سازان با اشاره به حمایت دولت از تولیدکنندگان افزود: در حال حاضر خودروسازان باید تلاش کنند که استفاده از باتری داخلی را در خط تولید خود بیشتر کنند که این عمل حمایت ارگان‌های ذیربط را در بازار می‌طلبد.

به گفته اکبری، باتری از کالاهایی است که باید مشمول استاندارد باشد و راه انداری خط تولید آن، نیازمند مجوز استاندار است.

باشگاه خبرنگاران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar