لزوم شفاف سازی تخلفات یک شرکت قطعه ساز

شنبه 28 دی 98 ساعت 12:12
لزوم شفاف سازی تخلفات یک شرکت قطعه ساز

دیده بان شفافیت در مکاتبه‌ای با رئیس کل گمرک ایران، خواستار شفاف سازی این سازمان در مورد ابهامات پرونده واردات یک شرکت قطعه سازی شد.

مدیر عامل موسسه دیده بان شفافیت و عدالت در مکاتبه‌ای با میر اشرفی رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد، با توجه به تعامل فی مابین در مورد پرونده‌های مطروحه در این موسسه بتازگی به دنبال کشف یک محموله لوازم یدکی در فرودگاه امام خمینی از یکی از گروه‌های بزرگ خودروسازی (قطعه ساز) توسط دادستانی تهران و تشکیل پرونده قاچاق که این لوازم یدکی با اعلام برندهای داخلی که در چین تولید شده ولی آرم گروه خودروسازی داخلی روی آن حک شده است ابهاماتی ایجاد شده است.

در ادامه این مکاتبه آمده است این اقدام به موجب بند رماده ۱۲۲ قانون امور گمرکی موجب اغفال خریداران شده و ورود آن ممنوع و (طبق ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز)مشمول قاچاق می‌گردد.

این درحالی است که گمرک ایران به جای اجرای وظیفه قانونی خود مبنی بر اعلام جرم قاچاق، با مکاتبات زائد  آن را به وزارت بازرگانی(صنعت، معدن و تجارت) می‌شود ارجاع می‌دهد.

در حالی که اگر گمرک با استناد ماده قانونی امری را قاچاق تشخیص داده باید جهت احقاق حقوق دولت نسبت به اعلام جرم اقدام نماید. اگر وزارت یا اشخاص دیگری به این موضوع معترض است باید مدارک و مستندات خود را به مراجع قانونی ارسال نماید.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar