مشکلات تأمین قطعات خودروهای چینی

سه شنبه 15 بهمن 98 ساعت 11:35
مشکلات تأمین قطعات خودروهای چینی

این روزها با افزایش قیمت خیلی از قطعات خودرو، نمونه‌های تقلبی در بازار بیشتر شده است و صاحبان خودروها برای تأمین بعضی از قطعات خودروی خود به مشکل خورده‌اند.

همچنین افزایش قیمت و کمبود قطعات در کنار نمونه‌های تقلبی بر این مشکلات افزوده است. رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران در اینباره می‌گوید که تقلب در قطعات همچنان مثل گذشته وجود دارد و در این بین روغن موتور و فیلتر‌ها بیشتر مورد توجه متقلبان هستند.

علیرضا نیک آئین در خصوص وضعیت تأمین قطعات در بازار اظهارکرد: خودروهای داخلی هیچ مشکلی برای تأمین قطعات خود ندارند، اما شرایط برای خودروهای وارداتی متفاوت است. تأمین قطعات الکترونیکی خودروهای وارداتی در برخی اوقات مشکل است، اما به طور کلی نسبت به مصرف برای خودروهای وارداتی قطعات موجود است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران در ادامه در خصوص تأمین قطعات خودروهای چینی گفت: در خصوص تأمین قطعات خودروهای چینی به خاطر تنوع زیاد و عدم دسترسی به اطلاعات فنی و مشخصاتی، تأمین قطعات به سختی انجام می‌گیرد. هم اکنون انحصار در اختیار عده‌ای خاص بوده و نمایندگی‌هایی که خودروها را به بازار آورده‌اند اطلاعات خوبی ندارند. بازار توسط خودروهای چینی احاطه شده و ما باید به طوری این شرایط را مدیریت کنیم که بتوانیم قطعات مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی در ادامه در خصوص قیمت قطعات بیان کرد: نرخ قطعات رو به بالاست و با هر تغییر نرخ ارز یک پله به سمت جلو حرکت می‌کند. تا چند ماه قبل نرخ ارز نزدیک به ۱۱ هزار تومان بود و امروز به حدود ۱۴ هزار تومان رسیده و مسلماً با تغییر نرخ رو به رو می‌شویم که این موارد دیگر به تاجر مربوط نمی‌شود. لازم به ذکر است قطعاتی که در بازار وجود دارد اکثراً از داخل تأمین می‌شود، ولی در رابطه با خودروهای وارداتی بیشتر از خارج واردات انجام می‌گیرد.

نیک آئین در پایان در خصوص کیفیت قطعات و وجود نمونه‌های تقلبی در بازار گفت: بیشتر تولید قطعه سازان داخلی در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد، ولی قطعات افترمارکت دارای کیفیت لازم نیستند. به نظر می‌رسد تأمین قطعات بازار به کارخانجات کوچک‌تر محول شده است. همچنین با گران‌تر شدن قطعات، بازار تقلبی‌ها هم گرم‌تر می‌شود. در خصوص فیلتر و روغن موتورها هم نمونه‌های تقلبی به شدت در بازار افزایش یافته است.

خودرو بانک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar