مشکل کمبود قطعه در خودروهای داخلی وجود ندارد

سه شنبه 2 اردیبهشت 99 ساعت 14:09
مشکل کمبود قطعه در خودروهای داخلی وجود ندارد

در حالی که اتحادیه تعمیرکاران خود از کمبود لوازم یدکی ابراز نگرانی کرده‌اند، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات، این موضوع را رد کرده و اعلام کرد که با توجه به تعطیلی فروشگاه‌های عرضه قطعات یدکی در عین ارائه خدمات مراکز تعمیرگاهی، آن‌هادر تهیه قطعات مشکل داشتند ولی با آغاز دوباره فعالیت‌ها و بازگشایی مراکز قطعات به‌فور در بازار موجود است.

به دنبال اظهارنظر اتحادیه تعمیرکاران خودرو مبنی براینکه با توجه به بازگشایی فروشگاه‌های لوازم یدکی خودرو، تعمیرگاه‌ها با کمبود لوازم یدکی مواجه شده و اکثراً برای تأمین بعضی قطعات خاص هم با مشکل رو به رو هستند، سید مهدی کاظمی- سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو، ضمن تکذیب موضوع کمبود لوازم یدکی خودروها هم اکنون، تصریح کرد: در ایام قرنطینه و تعطیلی واحدهای صنفی و فروشگاهی که  فروشندگان و مراکز عرضه قطعات لوازم یدکی هم تعطیل بودند، مراکز تعمیر خودرو باز بوده و اجازه ارائه خدمات داشتند.

وی افزود: باتوجه به اینکه همکاران ما در عرضه قطعات یدکی خودرو تعطیل بودند، مراکز تعمیرگاهی هم نمی‌توانستد قطعات موردنیاز خود را تأمین کنند؛ لذا با مشکل تأمین قطعات مواجه شدند و مصرف‌کننده به مرکز خدمات تعمیرگاهی مراجعه می‌کرد اما قطعه مورد نیاز موجود نبود. بنابراین اتحادیه تعمیرکاران خودرو این موضوع را به ما اعلام کردند که درآن زمان ادعای به‌جایی هم بود؛ اما هم اکنون، از روز شنبه که فعالیت‌ها از سر گرفته شده و اجازه بازگشایی مغازه‌ها داده شده است، قطعات به‌حد وفور موجود بوده و عرضه شده است.

این مقام صنفی تاکید کرد: اتفاقاً باتوجه به اینکه مراکز عرضه قطعات یدکی مدتی تعطیل بوده و فروش نداشته‌اند، از کمبود جلوگیری کرده است. علاوه براین از آبان ماه با افزیش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن، رکود عجیبی در بازار لوازم قطعات یدکی ایجاد شد و این رکود موجب شد که قطعات مصرف نشوند؛ چون که میزان استفاده از خودروهای شخصی کاهش یافت و  همین امر کاهش نیاز به تعویض قطعات را به دنبال داشت.

کاظمی با ذکر اینکه هم اکنون مشکلی از بابت کمبود قطعه به‌ویژه در خودروهای داخلی وجود ندارد، گفت: شاید در بعضی مواقع برای برخی از خودروهای کم رفت و آمد در کشور که تعداد کمی هم دارند، قطعاتشان کمیاب باشد اما آن‌ها را هم همکاران ما از کشورهای همسایه وارد می‌کردند و مشکلی برای مصرف‌کننده ایجاد نمی‌شد، اما اکنون به خاطر اینکه تقریباً پروازها محدود و متوقف شده‌اند، امکان دارد مسئله‌ای وجود داشته باشد اما در خودروهای داخلی و حتی خودروهای چینی به‌هیچ عنوان مشکلی وجود ندارد و قطعات آن‌ها تأمین است.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات در ادامه  هشدار داد: چنانچه برای دو - سه ماه آینده حمایت‌هایی از جانب دولت دریافت نکنیم، حتی برای همین خودروهای داخلی که قطعات برایشان فراوان وجود دارد، به مشکل برخواهیم خورد و قطعاً با مشکل کمبود قطعات مواجه خواهیم شد. هم اکنون مشکلی وجود ندارد و در مراکر عرضه قطعات یدکی خودروها فعال هستند و برای هر اتومبیلی هم تعداد زیادی فروشگاه‌های عرضه قطعات یدکی وجود دارد و نمی‌تواند کمبود داشته باشد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar