۲۴ پروژه مرتبط با کیفیت قطعات ایران خودرو در ۱۴۰۲

دوشنبه 23 مرداد 02 ساعت 17:47
24 پروژه مرتبط با کیفیت قطعات ایران خودرو در 1402

مدیر عامل ساپکو از اجرای ۲۴ پروژه مرتبط با کیفیت قطعات در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا ریشه عرضه محصول و قطعه بی کیفیت را در ایران خودرو بسوزانیم و به سمتی برویم که مشتریان ایران خودرو تا ماهها پس از استفاده از محصول، نیازی به مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش نداشته باشند.

کیانوش پور مجیب، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب، افزود : در راستای اجرای طرح تحول کیفیت در شرکت ایران خودرو ، ۲۴ قطعه دیگر در شبکه خدمات پس از فروش ، مشمول پروژه متمرکز بهبود کیفیت قطعات در شرکت ایران خودرو قرار گرفت  .

وی با تاکید بر اینکه تمام قطعات مشمول تست ها و نظارت های کیفی قرار دارند ، تصریح کرد :  از ابتدای سال ۱۴۰۱ به منظور اجرای طرح تحول کیفیت در شرکت ایران خودرو ۷۳ پروژه ارتقای کیفیت محصول و ۵۹ پروژه مرتبط با بهبود قطعات در محصولات مختلف اجرایی شد تا نظارت‌ دقیق و متمرکز تری در کیفیت قطعات و محصولات صورت گیرد.

پورمجیب بیان کرد : در سال گذشته با این استدلال که برخی قطعات در حوزه خدمات پس از فروش موجب نارضایتی نمایندگی ها و مشتریان شده است  ۵۹  قطعه مشمول دقت نظر ویژه ای به لحاظ نظارت و بهبود کیقی قرار گرفت و خوشبختانه نتایج بسیار خوبی نیز حاصل شد چنان چه شاخص های خدمات پس از فروش به خوبی نشان می دهد که میزان مراجعه مشتریان به واسطه این ۵۹ قطعه در شبکه خدمات پس از فروش به شدت کاهش یافته است .

در یک سال گذشته حتی یک خودرو ناقص در ایران خودرو تولید نشده است

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو همچنین کیفیت را مبحثی بی انتها دانست و تاکید کرد :  بر همین اساس در سال ۱۴۰۲ نیز ۲۴ قطعه در شبکه خدمات پس از فروش ، مشمول پروژه متمرکز بهبود کیفیت قطعات در شرکت ایران خودرو قرار گرفت. گزارشات ارائه شده که نتیجه نظارت های همکاران در مجموعه ساپکو و ایران خودرو است موید ارتقای کیفی قطعات و پیشرفت های خوبی است که در این پروژه نیز حاصل شده است.

 پرومجیب در ادامه در پاسخ به اینکه کیفیت محصولات را چه زمانی مردم حس می کنند ، بیان کرد : به باور ما کیفیت را زمانی مردم احساس می کنند که تا چند ماه پس از استفاده از یک خودرو صفر ، نیازی به مراجعه در شبکه نمایندگی خدمات پس از فروش نداشته باشند.

ریشه محصول بی کیفیت را در ایران خودرو می سوزانیم

وی با بیان اینکه تا دستیابی به کیفیت مطلوب همچنان فاصله داریم، خاطر نشان کرد : ارتقای کیفیت قطعات و محصول نهایی از موضوعات مورد تاکید مجموعه ساپکو و مدیران ارشد گروه ایران خودرو است در ابن راستا تلاش می کنیم تا ریشه عرضه محصول بی کیفیت را در ایران خودرو بسوزانیم  و به سمتی برویم که مشتریان ایران خودرو تا ماهها پس از خرید و استفاده از محصول ، نیازی به خدمات پس از فروش به جزء تعویض روغن و برخی مباحث استانداردی نداشته باشند.

وی  در ادامه به پاسخ به تبعات مشکلات ارزی سازندگان بر جریان تامین و تولید قطعات و احتمال بازگشت خودروهای ناقص به خط تولید ایران خودرو گفت : مدیریت ایران خودرو بر اجرای تولید عبور مستقیم و جلوگیری از هر گونه تولید ناقص حتی به قیمت کاهش تولید اصرار دارد و در این راستا مرام نامه ای بین مجموعه زنجیره تامین و شرکت ایران خودرو نیز به اضاء رسیده است و شرکت ها و زنجیره تامین متعهد شدند در هیچ شرایطی خودرو ناقص تولید نشود به طوری که امروز و  با گذشت بیش از یک سال ازصفر شدن خودروهای ناقص در  زنجیره تولید ، حتی یک خودرو ناقص در گروه صنعتی ایران خودرو تولید نشده است .

منفعت ایران خودرو در جلوگیری از تولید ناقص است / با تعهد تولید کامل ، ناگزیر به افت تولید هستیم

مدیرعامل ساپکو با تاکید بر منافع تولید عبور مستقیم برای شرکتهای خودروساز و جلوگیری از تولید ناقص در ایران خودرو تصریح کرد : منفعت ایران خودرو این است که به هیچ وجه تولید ناقص نداشته باشد چرا که بازگشت به تولید ناقص علاوه بر حبس منابع شرکت ، باعث فدا شدن کیفیت و نابودی محصول خواهد شد ضمن اینکه این جریان به هم ریختگی در شبکه خدمات پس از فروش و سالن تولید را نیز به همراه خواهد داشت .

پور مجیب با اشاره به اینکه نقص در قطعات بارها برای خطوط تولید ایران خودرو ایجاد شده است، تاکید کرد :  ماههاست ایران خودرو به دلیل نقص در برخی قطعات، ناگزیر به افت تولید شده است حتی در برخی روزها تولید ایران خودرو به زیر ۲ هزار دستگاه نیز رسیده است .

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar