کمبود قطعات خودروهای خارجی و کامیون‌ها در بازار

یکشنبه 7 اردیبهشت 99 ساعت 11:57
کمبود قطعات خودروهای خارجی و کامیون‌ها در بازار

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران از کمبود برخی قطعات خودروهای خارجی و کامیون‌ها در بازار به خاطر شیوع ویروس کرونا خبر داد.

«علیرضا نیک آیین» افزود: امروز بازار در وضعیت خاصی به سر می‌برد، چون شاهد سختگیری‌های فراوان در گمرکات ایران و گمرکات کشورهای همسایه هستیم و رفت و آمدها برای تأمین کالا کم شده است.

وی بیان داشت: کمبود خاصی در تأمین قطعات خودروهای تولید داخل به چشم نمی‌خورد، چون در سال‌های اخیر اکثریت قریب به اتفاق این قطعات داخلی سازی شده است.

این مقام صنفی یادآور شد: در ایام تعطیلات گذشته تعمیرگاه‌ها جزوه مشاغلی بودند که باز بودند و به ارائه خدمات پردازند، از جمله خودروهای اورژانس متعلق به بیمارستان‌های درگیر با بیماران کرونا و همچنین خودروهای پرسنل این مراکز درمانی به طور رایگان تعمیر و سرویس شد و در نتیجه بسیاری از قطعات این خودروها مصرف شد.

وی گفت: علاوه بر آنها، خودروهای حمل و نقل و مسافری که به جابه‌جایی بار و مسافر مشغول بودند سرویس‌دهی و قطعات آنها هم مصرف شد، به این ترتیب کمبود بعضی قطعات آن‌ها اجتناب ناپذیر است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران ادامه داد: در مجموع به خاطر بسته بودن مرزها، قطعه فروشان در سطوح عمده فروشی و خرده فروشی در حال مدیریت بازار هستند تا بتوانیم قطعات را به خودروهای اولویت دار از جمله خودروهای اورژانس و حمل و نقل بار و مسافر برسانیم.

نیک آیین در پایان تاکید کرد: صنف تعمیرگاه‌ها که در ایام کرونایی گذشته باز بوده و به ارائه خدمات و سرویس دهی پرداخته‌اند، با افزایش هزینه‌ها از جمله مخارج بهداشتی و ضدعفونی همچنین مخارج آب، برق و گاز رو به رو شدند و انتظار می‌رود دولت در این زمینه‌ها به یاری این صنوف بپردازد.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar