قیمت خودروهای پیش فروش با موعد تحویل شهریور تا دی بالا نمی‌رود

شنبه 6 بهمن 97 ساعت 12:15
قیمت خودروهای پیش فروش با موعد تحویل شهریور تا دی بالا نمی‌رود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد افزایش قیمت خودرو، به بند دوم مصوبه ستاد تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: خودروسازان مکلف به تحویل خودروهای پیش فروش شده با تاریخ تحویل اول شهریور ماه تا سی‌ام دی ماه به قیمت قبل هستند.

رضا رحمانی تاکید کرد که هرگونه افزایش قیمت جدید برای پیش فروش‌ها و فروش‌های آتی خواهد بود.

وی در جواب به این سؤال که آیا افزایش قیمت برای آن دسته از پیش فروش‌هایی که دارای تاریخ تحویل در قرارداد شهریور تا دی ماه ۹۷ بوده‌اند هم شامل می‌شود یا نه؟ گفت: با این تفسیری که گفتم، افزایش قیمت شامل آن‌ها نمی‌شود؛ در صورتی که قیمت خودرو و یا تاریخ تحویل قطعی در قرارداد قید شده باشد، ملاک همان خواهد بود.

رحمانی با تاکید بر اجرای دقیق ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: «همانطور که پیش از این بارها عرض کرده‌ام، همه باید به تعهداتشان پایبند باشند و اگر از این تعهد عدول کنند، سازمان حمایت در دفاع از حقوق مصرف کنندگان برخورد نظارتی را اعمال خواهد کرد.»

وزیر صنعت در خصوص ضرر و زیان خودروسازان از این مساله هم توضیح داد: همانگونه که پیش از این اعلام کرده‌ام، در عمل به تعهدات حساس هستیم و هیچ مماشاتی با خودروسازان نخواهیم داشت چون با قرارداد قطعی خرید کرده‌اند و همه باید به این تعهد پایبند باشند.

رحمانی افزود: در هر موضوعی وقتی قولی به مردم می‌دهیم باید به آن عمل کنیم؛ وقتی خودروسازان در پیش فروش‌های عادی خود به مردم قول داده‌اند که قیمت مطابق زمان تحویل مندرج در قرارداد محاسبه می‌شود، باید به آن پایبند باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد، خریداران به بعضی شایعات و خبرهای غیرموثق توجه نکنند؛ چون خودروسازان مکلف به تعهدات قبلی قیمت و زمان تحویل هستند.

رحمانی پیشتر اعلام کرده بود: «وزیر صنعت در کنار مردم و مطالبه‌گر حقوق مردم از خودروسازان است. در نشست‌های روزهای گذشته از مدیران ۲ خودروساز بزرگ خواسته شده که براساس قراردادها روند تحویل خودروها تسریع شود و قراردادهای قطعی مشمول افزایش قیمت نمی‌شود».

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

10 دیدگاه ها برای "قیمت خودروهای پیش فروش با موعد تحویل شهریور تا دی بالا نمی‌رود"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مهندس مهران فروردین
مهمان
بیهود بازار گرمی نکنید! خیابونای تهرونو نگاه کنید به ندرت ماشین صفر توی خیابون می بینید قبلنا ایجوری نبود می دونید چرا؟ چون مردم ماشین صفر از ایران خودرو نمی خرن بازارشون حسابی کساده کساده این چند تایی که می بینید هم همون گول خورده هایی هستند که باقیمت های قبلی ثبت نام کردن و با قیمت های بالاتر، بعد از مدت ها تاخیر، ماشینشونو تحویل گرفتن… تازگی ها، صدا سیما هم به کمکشون اومده مثلا چند روز پیش توی تلوزیون می گفت: ظرف ۴۵ دقیقه ظرفیت فروش ایران خودرو تکمیل شد! خخخخخخخخخخخ شما مردم باهوش با شعور ایران را… بیشتر
مهندس مهران فروردین
مهمان

درود بر مسئولین سایت و مخاطبان گرامی
چی فکر می کردیم و چی شد
یه روزی عرض کردم که سمند ۸۰ میلیون نمی ارزه
واقعا قیمت ها غیر قابل پیش بینی هستش
اگر یه روزی بگن سمند ۸۰۰ میلیون هم من یکی دیگه زباد تعجب نمی کنم
از قضاوتی که کردم عذرخواهی می کنم
دیگه در مورد قیمت خودرو هیچ زمانی و در هیچ سایت و رسانه ای نظر نمی دم، واقعاً خجالت آوره،
من بعد فقط در مورد مسائل فنی و مهندسی خودرو بحث می کنم

مرادی
مهمان

منم تحویلی مهر بودم و۶ بهمن بهم دادن ولی ۱۴ تومان اضافه ازم گرفتن.بنظرتون مبلغ ۱۴ تومان را که ازم گرفتن بهم پس میدن؟

اصغر
مهمان

با سلام جک اس ۳ تحویل دی داشتم و با ۱۶۱ تومن حساب کردن و خودرو رو تحویل دادن ایا کرمان موتوربعد صدور سند ، طبق گفته های وزیر اضافه دریافتی به مبلغ ۶۰تومن را عودت میده؟

vahid
مهمان

دروغ میگن ماشین اریسان ۲ تا دعوت نامه امد براش ۱کی نوشته بود ۱۴۹۰۰ بعدی بعد از ۳ روز امد نوشته بود ۲۰۹۰۰ در تاریخ ۱۰/۱ من لازم داشتم مجبور شدم بخرم

مهمان
مهمان

سلام پیش فروش نقدی تاویل بعد از ۱۰ ماه این نه قیمت مشخص تیبا صندوق دار ۲۵ ۷۰۰ میلیون تومان بود الان شد ۳۹ میلیون ما از کجا میآریم

صادق
مهمان
این صحبتها رو واسه دلخوشی مردم میگه وگرنه من امروز رفتم نمایندگی سایپا در شیراز چون در مردادماه تیبا ۲ نوشته ام با زمان تحویل دیماه نرخ هم متاسفانه قطعی نزده اند ولی بعد از این شش ماه که پولم دستشون بوده میگن اولا هیچ خبری از دادن خودرو به شما تا اطلاع ثانوی نیست و ثانیا به قیمت روز باید ماشین رو بخری !!! اگرمن که کارمند و خودروی اولی هستم همان مردادماه پول داشتم و ماشین رو خریده بودم و به کارخانه سایپا اطمینان نمیکردم الان متضرر نبودم.. حالا آقای وزیر هر چه دلش میخواهد وعده وعید بدهد… بیشتر
رضا
مهمان

هایما تحویل دی داشتم ۵۰ میلیون بیشتر از من گرفتن

سجاد
مهمان

پس اونایی که تحویل شهریور ماه بودن و الان خودرو هاشونو تحویل گرفتن و با مصوبه جدید پولو واریز کردن چی میشه پولشون برگردونده میشه یا نه؟

هومن
مهمان

چه جالب یه عقب نشینی دیدیم از شما. حالا تکلیف قراردادهای مربوط به بهمن و اسفند چی میشه؟