قیمت مدل‌های برلیانس در بازار ایران به کدام سو می‌رود؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
قیمت مدل‌های برلیانس در بازار ایران به کدام سو می‌رود؟

شرکت خودروسازی ” پارس خودرو ” شروع هفته، قیمت جدید محصولات برلیانس را اعلام کرد و در این اعلام قیمت، شاهد بودیم که رونق رسمی تمام خودروهای این شرکت، چند میلیون تومان، گران شده است. نوع قیمت گذاری جدید ” پارس خودرو ” نشان داد که مدیران این شرکت، قیمت تازه محصولات را بر مبنای بازار آزاد انتخاب کرده‌اند و بسیاری عقیده دارند در روزهای آتی، قیمت خودروهای برلیانس در بازار آزاد باز هم فراتر از بهای کارخانه اعلام شود.

ولی پس از چند روز از اعلام قیمت‌های جدید، هنوز اختلاف قیمت گذشته در بازار محصولات برلیانس اتفاق نیافتاده است و این خودروها همچنان با قیمت‌های قبلی به فروش می‌رسند. همچنین در بعضی از موارد شاهد هستیم که حتی با اعلام قیمت‌های جدید، اختلاف قیمت معکوس در بازار برلیانس رخ داده است و دلالان، قیمت نسخه‌های مختلف این برند را کم‌تر از کارخانه اعلام می‌کنند. در پی اعلام قیمت جدید خودروهای برلیانس، ” پارس خودرو ” هم شرایط فروش نقدی با تحویل ۳۰ روزه نسخه‌های مختلف H300، H200 و C3 را با آخرین تغییرات فنی و امکاناتی، اعلام کرده است.

به گفته نمایشگاه داران تهران، نباید انتظار داشت خودروهای برلیانس بی تأمل با افزایش قیمت کارخانه در بازار آزاد با بهای بیش‌تر معامله شوند. هنوز موجودی بازار برای نسخه‌های مختلف برلیانس زیاد است و نزدیک به یک ماه طول می‌کشد تا این خودروها که با قیمت قدیم به نمایشگاه‌ها آمده‌اند، به دست مصرف کننده واقعی برسند. در تماس‌های تلفنی‌ای که با تعدادی کارشناسان فروش خودرو در بازار داشتیم، آن‌ها عقیده دارند که از یک ماه دیگر قیمت محصولات برلیانس به روند گذشته برمی گردد. البته منظور از روند گذشته این است که همواره قیمت نسخه‌های اتوماتیک این خودروها در بازار فراتر از بهای رسمی کارخانه اعلام می‌شود و نسخه‌های دنده‌ای نیز افزایش قیمت را تجربه می‌کنند.

البته از نگاه بعضی از فعالان بازار، اگر ” پارس خودرو ” بتواند فروش محصولات مختلف برلیانس را با تحویل فوری و شرایط اقساطی دوباره فراهم کند و روند این فروش به صورت ماهانه ادامه دار باشد، احتمال دارد بازار این خودروها به شرایط شش ماهه گذشته برگردد، به طوری که اختلاف قیمت نسخه‌های مختلف برلیانس در بازار آزاد چندان تفاوتی با بهای کارخانه نداشته باشد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar