قیمت پایه و نحوه واگذاری خودروسازان تصویب شد

شنبه 29 تیر 98 ساعت 16:06
قیمت پایه و نحوه واگذاری خودروسازان تصویب شد

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: ابتدا باید سهام ایران خودرو و سایپا از وثیقه خارج و سپس در خصوص واگذاری آنها صحبت شود، البته هیئت واگذاری شرایط واگذاری و قیمت پایه را تصویب کرده است، ولی امکان عرضه آن فعلاً وجود ندارد.

علی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد آخرین وضعیت واگذاری بنگاه‌های دولتی، گفت: آنچه که سازمان خصوصی سازی برای واگذاری بنگاه‌های دولتی اعلام کرده ۶۱۰ شرکت بود که هیئت واگذاری براساس درخواست دستگاه اجرایی و مسائلی که وجود داشت نزدیک به ۳۰۰ طرح را از اولویت سال جاری خارج کرد و نزدیک به ۳۰۰ شرکت دیگر در اولویت امسال باقی ماند.

رییس سازمان خصوصی سازی، با ذکر اینکه هیئت واگذاری بنگاه‌های دولتی به واگذاری سهام بورسی توجه خاصی داشت، افزود: نزدیک به ۱۸ شرکت بورسی در بین این ۳۰۰ شرکت وجود داشت که هیئت واگذاری آنها را در اولویت قرار داد و قیمت‌های پایه را تصویب کرد که در هفته جاری روزهای مزایده بعضی از این شرکت‌ها در بورس فرا رسید و بیمه البرز و شرکت پالایش و پخش شیراز به مزایده گذاشته شدند، ولی با استقبال مواجه نشدند.

اواخر مرداد سهام بانک‌های تجارت، صادرات و ملت در بورس ارائه می‌شود

وی ادامه داد: دو هفته دیگر پالایشگاه‌های دیگر و اواخر مرداد سه بانکی که دولت در آن سهام دارد شامل تجارت، صادرات و ملت در بورس ارائه می‌شوند که معلوم نیست چه میزان از آنها استقبال می‌شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، با ذکر اینکه فقط ۱۸ شرکت از  ۳۰۰ شرکت اصلی ما بورسی هستند، تاکید کرد: هیئت واگذاری تاکنون درباره نحوه واگذاری مابقی شرکت‌های غیربورسی فعال نشده و تصمیم نگرفته است که امیدواریم در جلسات بعد در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

هیئت واگذاری قیمت پایه و شرایط واگذاری ایران خودرو و سایپا را تصویب کرده است

وی افزود: تا زمانی که در مورد نحوه واگذاری شرکت‌های غیر بورسی هیئت واگذاری تصمیم‌گیری صریح و شفاف اتخاذ نکرده نمی‌توان زمان دقیقی برای خصوصی سازی آنها تعیین کرد.

پوری حسینی با ذکر اینکه سهام ایران خودرو و سایپا تاکنون در اختیار سازمان خصوصی قرار نگرفته است، ادامه داد:مسئولان سازمان گسترش( ایدرو) در سال‌های اخیر سهام این دو گروه خودروسازی را در ازای تشکیلاتی که دریافت کردند و یا تعهداتی که داشته‌اند وثیقه کرده‌اند و در دسترس سازمان خصوصی نیست که آنها را عرضه کنند.

رییس سازمان خصوصی سازی، تصریح کرد: ابتدا باید سهام ایران خودرو و سایپا از وثیقه خارج و سپس در مورد واگذاری آنها صحبت شود، البته هیئت واگذاری شرایط واگذاری و قیمت پایه را تصویب کرده است، ولی امکان عرضه آن فعلاً وجود ندارد.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar