ما می‌گوییم با ضرر نفروشید و هر خودرویی را که توجیه دارد تولید کنید

یکشنبه 30 دی 97 ساعت 15:23
ما می‌گوییم با ضرر نفروشید و هر خودرویی را که توجیه دارد تولید کنید

وزیر صنعت، معدن و تجارت به تغییر اخیر در مدیریت سایپا واکنش نشان داد و در جواب به این سؤال که آیا پیشنهاد توقف تولید پراید را داده‌اید، گفت: نه؛ ما می‌گوییم با ضرر نفروشید و هر محصولی را که توجیه دارد تولید کنید.

رضا رحمانی در حاشیه چهل و سومین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهم‌ترین کار در وضعیت فعلی ایجاد همکاری و رابطه نزدیک و صمیمانه با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است و تاکید دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تسهیل امور در جهت فعالیت تولیدکنندگان است.

وزیر صمت در ادامه در جواب به سوالی در مورد تغییر مدیریت سایپا و چرایی تغییرات مداوم در این بخش گفت: اگر تغییرات در جهت اصلاح و تقویت امور و انجام بهتر تعهدات خودروسازان باشد، تغییرات مشکلی ندارد.

وی در جواب به سؤال یکی از خبرنگاران که عنوان کرد «وزارت صنعت بیشتر درپی منفعت خودروسازان بوده تا مردم» با رد این ادعا گفت: این سوالتان تهمت است، سؤال نیست؛ به هرحال کارگروه‌های تخصصی و قانونی در مورد قیمت خودرو، تصمیم می‌گیرند و افزایش قیمت، فرایند خودش را دارد.

رحمانی ادامه داد: خودروسازان باید از این رکورد خارج می‌شدند چون که افزایش تیراژ یعنی افزایش پاسخ دهی به تعهدات و این یعنی افزایش تولیدی که منجر به کاهش قیمت خواهد شد. لذا ما روی حقوق مردم و انجام تعهدات قطعی و غیرقطعی خودروسازان پافشاری داشتیم.

وی در واکنش به سوالی در خصوص چرایی پیش فروش محصولات خودروسازان هم گفت: هم اکنون هیچ مجوزی برای پیش فروش محصولات صادر نشده است.

وزیر صمت همچنین در جواب به این سؤال که چرا خودروسازان به تعهداتشان در موعد مقرر عمل نکرده‌اند گفت: همه می‌دانند مشکلاتی وجود داشت که تعهدات در موعد مقرر انجام نشد.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا با افزایش قیمت، مشکلات حل شده است یا خیر گفت: افزایش قیمت شامل تعهدات قبلی نمی‌شود. شما ناراحتید که خودروسازی راه افتاده؟

رحمانی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به سخنانی که در نشست با هیئت نمایندگان مبنی بر اینکه «به خودروسازان گفتم پراید را با ۱۰ میلیون ضرر تولید نکنید و بروید سراغ محصولات دیگر» گفتید، پیشنهاد توقف تولید پراید را داده‌اید گفت: نه؛ ما می‌گوییم با ضرر نفروشید و هر محصولی را که توجیه دارد تولید کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar