مخالفت رییس سازمان محیط زیست با حذف فیلتر دوده

پنج شنبه 28 شهریور 98 ساعت 15:39
مخالفت رییس سازمان محیط زیست با حذف فیلتر دوده

رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به درخواست یکی از تولید کنندگان خودروهای دیزلی برای حذف الزام نصب فیلتر جذب ذرات معلق در خودروهای دیزلی تا زمان رفع تحریم‌ها اظهار کرد: از نظر محیط زیست حذف این قطعه مضر است.

عیسی کلانتری اظهار کرد: این درخواست از طرف وزارت صنعت مطرح شده و این وزارتخانه عنوان کرده که نمی‌تواند به خاطر تحریم‌ها قطعه مورد نظر را تهیه نماید.

وی با ذکر اینکه از لحاظ زیست محیطی عدم نصب قطعه مربوطه با خطراتی به همراه است یادآوری کرد: چون خودروسازان و وزارت صنعت نمی‌توانند قطعه مربوطه را تهیه کنند و به خاطر تحریم‌ها هم این قطعه به دست آنها نمی‌رسد یا باید کارخانه مربوطه تهیه شود یا اینکه از قطعه مورد نظر استفاده نشود. در این زمینه ما در مورد تعطیلی کارخانه‌ها حرفی نداریم ولی وزارت صنعت می‌گوید که کارخانه باید همچنان فعالیت کند.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: ما اعلام کرده‌ایم که از نظر محیط زیستی حذف قطعه مورد نظر را تأیید نمی‌کنیم ولی در نهایت دولت باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

کلانتری در خصوص اینکه آیا تصمیم به حذف الزام نصب فیلتر دوده در خودروهای دیزلی به ضرر محیط زیست نیست با ذکر اینکه تا کنون تصمیمی برای حذف دائم این قطعه اتخاذ نشده است، اظهار کرد: آقای جهانگیری معاون نخست رئیس جمهوری از ما خواسته‌اند تا در این مورد اظهار نظر کنیم و ما هم مخالفت خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar