مدل های جدید سیتروئن به زودی وارد ایران خواهند شد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
مدل های جدید سیتروئن به زودی وارد ایران خواهند شد

با بیانات مدیرعامل کمپانی خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه در آینده شاهد ارائه مدل‌های تازه خودرو سیتروئن در کشور خواهیم بود.

با اقدام غیرقانونی آمریکا در خروج یک جانبه از برجام شرایط همکاری‌های خارجی صنعت خودرو در مرکز توجه کارشناسان قرار گرفت.

در این مورد چند کارشناس صنعت خودرو تصریح کردند که با توجه به مواضع کشورهای اروپایی در زمینه پایبندی به برجام مشکلی در فعالیت خودروسازان خارجی در ایران بویژه فرانسوی‌ها ایجاد نخواهد شد.

در این وضعیت در تازه ترین رویداد در این زمینه لیندا جکسون مدیرعامل گروه خودروسازی PSA (پژو سیتروئن) در گفت‌وگویی تصریح کرده است که «علیرغم خروج آمریکا از برجام استراتژی این کمپانی در ایران تغییری نکرده است». کمپانی سیتروئن نزدیک به دو سال قبل با خرید ۵۰ درصد سهام کمپانی خوردسازی سایپا کاشان فعالیت خود در کشور را شروع کرد. خودرو سیتروئن C3 نخستین خودروی تولیدی شرکت مشترک سایپا و سیتروئن در کشور است که تولید آن هم جدیدا شروع شده و پیش فروش آن هم صورت گرفته است.

در این شرایط با توجه به تصریحات مدیرعامل گروه خودروسازی پژو سیتروئن مبنی بر تصمیم این کمپانی برای ادامه حضور در ایران در ماه‌های پیش رو باید شاهد تولید و عرضه مدل‌های تازه محصولات سیتروئن در کشور باشیم.

سرمایه‌گذاری سیتروئن در کشور در کنار سرمایه‌گذاری پژو در دور تازه فعالیت‌های خود در کشور دو سرمایه‌گذاری بزرگ خارجی صورت گرفته در صنعت خودرو در دوران پسابرجام است. البته کمپانی هیوندایی هم بعد از برجام تولید محصولات خود در کشور را با همکاری گروه صنعتی کرمان موتور شروع کرده و محصولات این کمپانی در ایران تولید و عرضه می‌شود. هیوندای راغب داخلی سازی محصولات خود در ایران است و طبق آنچه که اعلام شده تا آخر سال جاری خودرو توسان داخلی‌سازی شده از طرف این گروه عرضه خواهد شد.

در این شرایط مجموعه رویدادهای اخیر بعد از خروج آمریکا از برجام به ویژه تأکیدات رهبران کشورهای اروپایی در باب پایبندی به برجام و حمایت از فعالیت‌های کمپانی ‌های خارجی در ایران و همینطور مواضع اخیر گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه نشان می‌دهد که صنعت خودرو نگرانی از بابت همکاری‌های خارجی خود نخواهد داشت.

اگر چه در روزهای گذشته کارشناسان صنعت خودرو تصریح کردند که خودروسازان داخلی در کنار همکاری با خودروسازان سرشناس بین‌المللی نباید از توسعه و تقویت توان داخلی غافل شوند.

به گفته کارشناسان، صنعت خودرو باید در کنار همکاری‌های خارجی خود تولید هر چه سریع‌تر پلتفرم‌های ملی و عرضه خودروهای داخلی تولید شده بر روی این پلتفرم‌ها را در مرکز توجهات خود قرار دهد. در این مورد طبق آنچه که اعلام شده دو خودروساز بزرگ داخلی در حال طراحی و تولید پلتفرم‌های ملی خود هستند که احتمالا تولید آن‌ها ظرف یکی، دو سال پیش رو به نتیجه رسیده و عرضه خودروهای داخلی بر روی پلتفرم ‌های ملی شروع خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar