مدیران خودرو ۳۰ میلیون تومان گران‌تر از بازار می‌فروشد

سه شنبه 27 فروردین 98 ساعت 12:53
مدیران خودرو 30 میلیون تومان گران‌تر از بازار می‌فروشد

در حالیکه قیمت خودرو در یک سال گذشته با افزایش قابل توجهی همراه بوده و قیمت‌ها در بازار به سقف خود رسیده است؛ گروه مدیران‌خودرو بعضی محصولات خود را بعضاً تا نزدیک به ۳۰ میلیون تومان گران‌تر از بازار می‌فروشد.

در یک سال گذشته قیمت خودرو به دلایل گوناگون از جمله افزایش نرخ ارز، هجوم به سمت این بازار برای حفظ ارزش پول، کاهش تولید و به خصوص بدعهدی خودروسازان در تحویل خودروها؛ افزایش چشمگیری داشته است.

در این بین اما گران فروشی بعضی گروه‌های خودروسازی نسبت به قیمت‌های خرید و فروش در بازار آزاد آن هم در وضعیتی که طبق مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت فروش خودرو در کارخانه‌های سازنده باید پنج درصد کمتر از نرخ‌های حاشیه بازار باشد، بسیار عجیب به نظر می‌رسد؛ به طوری که مدیران خودرو بعضی محصولاتش را تا نزدیک به ۳۰ میلیون تومان گران‌تر از قیمت‌های بازار می‌فروشد.

در این زمین براساس قیمت‌های اعلامی در سایت این گروه دو خودروی MVM X22 اسپورت اکسلنت و MVM X33 اسپورت به ترتیب ۲۷ میلیون تومان و ۲۰ میلیون تومان گران‌تر از نرخ‌های بازار از طرف این شرکت عرضه می‌شوند.

مدیران خودرو در حالی MVM X22 اسپورت اکسلنت را ۱۶۷ میلیون تومان و X33 اسپورت را ۱۹۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده که MVM X22 اسپورت اکسلنت در حدود قیمتی ۱۴۰ میلیون تومان و MVM X33 اسپورت به قیمت حدود ۱۷۳ میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد.

در این وضعیت معلوم نیست نهادها و سازمان‌های نظارتی به خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی نظارت بر خودروسازان و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به چه کاری مشغول هستند و چرا با چنین گران‌فروشی آشکار و رسمی‌ای برخورد نمی‌کنند!؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar