حل مشکلات صنعت خودرو با کمک بورس کالا

جمعه 8 مهر 01 ساعت 11:20
حل مشکلات صنعت خودرو با کمک بورس کالا

نایب‌ رئیس کمیسیون صنایع مجلس، بورس کالا را محلی برای شفافیت عرضه و تقاضای کالا عنوان کرد و گفت: با عرضه محصولات در بورس کالا، به‌نوعی رقابت شکل می‌گیرد و قیمت‌ها متعادل شده و انحصار از بین می‌رود.

علی جدی با تاکید بر اینکه عرضه خودرو باید بر تقاضا پیشی گیرد، افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی به منظور عرضه خودرو در بورس کالا ایجاد شد اما باید عرضه خودرو افزایش یابد.

وی در ادامه عنوان کرد: با عرضه مستمر خودرو در ساز و کار شفاف و رقابتی بورس کالا، انتظار می‌رود تقاضاهای کاذب بازار حذف و تنها مصرف‌کننده واقعی درصدد خرید خودرو باشد.

این نماینده افزود: وقتی رانت در میان نباشد، تقاضای کاذب فروکش می‌کند و بدون شک ظرف مدت زمان کوتاهی قیمت‌ها نیز متعادل می‌شود.

به گفته جدی بخشی از خودرو باید از محل واردات تأمین شود، از طرفی خودروسازی باید جدی‌تر باشد و دولت اشکالات را حل‌وفصل کند. در مجموع به نظر می‌رسد شرایط برای رسیدن به برنامه‌ریزی دولت سخت و مشکل است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در شرایط حاضر برای اینکه بتوانیم دست واسطه‌ها را کوتاه‌تر کنیم و خودرو راحت به دست مصرف‌کننده رسیده و تولیدکننده نیز به سود خود برسد، بورس کالا محل مناسبی برای عرضه خودرو است، چون ماهیت بورس شفافیت و رقابت است.

سنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar