معرفی فورد GT 2022 + تصاویر

دوشنبه 2 اسفند 00 ساعت 17:11
معرفی فورد GT 2022 + تصاویر

فورد GT 2022 خودرویی نیم میلیون دلاری است؛ خودرویی مانند ، خودروی مسابقه ای GT40 با همان بدنه خیره‌کننده که در دهه ۱۹۶۰ تولید شد.

فورد GT 2022 به عنوان آخرین مدل سال خودروی مسابقه‌ای جاده‌ای با تولید محدود عمل می‌کند. فورد به عنوان ارسالی به ماشین شگفت انگیزی که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد و برای ادای احترام بیشتر به پنج نمونه اولیه GT اصلی که برندگان Le Mans را به وجود آوردند، نسخه اولیه GT '64، ۲۰۲۲ Prototype Heritage Edition را معرفی می‌کند.

این نسخه ویژه با رنگ آمیزی به تقلید از اولین نمونه اولیه GT/101، از رنگ سفید Wimbledon و مجموعه‌ای از جزئیات بیرونی Antimatter Blue استفاده می‌کند. این‌ها از نوار مسابقه روی سقف تا چرخ‌های فیبر کربنی ۲۰ اینچی گسترش می‌یابد. در داخل، صندلی‌های فیبر کربنی و بخش‌های داشبورد با رنگ ماکرو جیر آبی Lightspeed پوشانده شده‌اند تا با همان نوع مواد، به جز رنگ مشکی، روی فرمان و هدلاینر هماهنگ شوند.

فورد قیمت رسمی GT 2022 را اعلام نکرده است، اما انتظار داریم این ابرخودرو همچنان از ۵۰۰ هزار  دلار شروع شود.  برخلاف V-8 سوپرشارژر در نسل قبلی GT، خودروی جدید به یک موتور ۳.۵ لیتری V-6 با توربوشارژ دوقلو مجهز شده است که شبیه به موتور موجود در فورد F-150 رپتور است.

V-6 با ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ پوند فوت گشتاور، به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل می‌شود. هدایت GT به طرز شگفت انگیزی آسان است و خودروی بزرگ از پشت فرمان سبک و چابک احساس می‌شود.

فضای داخلی به طور مشابه جذاب است، اما به دلیلی متفاوت: بسیار مینیمالیستی و متمرکز بر راننده است و تقریباً تمام کنترل‌ها به فرمان الهام گرفته از اتومبیل‌های مسابقه‌ای واگذار می‌شود.

ورود به داخل یک چالش است، اما زمانی که آنجا باشید، متوجه خواهید شد که صندلی راننده تنظیم نمی‌شود. در عوض، فورد پدال‌ها و فرمان را طوری طراحی کرد که با موقعیت راننده در صندلی ثابت تنظیم شود. پشت آمپری به نظر می‌رسد که مستقیماً از خودروی مسابقه‌ای فورد GT خارج شده است و یک صفحه نمایش دیجیتالی دیگر در داشبورد پوشانده شده با جیر تعبیه شده است و عملکرد‌های سرگرمی اطلاعاتی را کنترل می‌کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar