معرفی ۳ خودروی ۸ سیلندر در بازار ایران + حدود قیمت

شنبه 19 مهر 99 ساعت 15:40
معرفی 3 خودروی 8 سیلندر در بازار ایران + حدود قیمت

هشت سیلندر فقط آمریکایی! از این کلیدواژه مشتری پسند عمری است که می‌گذرد.  دیرزمانی در ایران تنها خودروهای دراز، خشن و سنگین آمریکایی بودند که در برندهای فورد، شورولت، جمس، بیوک، پونتیاک، جیپ، دوج، کرایسلر و لینکلن با پیشرانه های بزرگ و پرمصرف هشت سیلندر جولان می‌دادند و گران بودن خود را به رخ می‌کشیدند.

۴۵ سال پس از آن دوره، سه خودروساز آسیایی محصولاتی هشت سیلندر را راهی بازار ایران کرده‌اند که کمتر کسی سراغ‌شان می‌رود؛ کیا با شاسی‌بلند موهاوی، لکسوس با GS430 و هیوندای با لیموزین اکوئوس. این خودروها که همگی ۱۰ سال  یا بیشتر سن دارند، برخلاف تصویری که از خودروهای هشت سیلندر در ذهن داریم، نه به شدت پرمصرف اند نه خیلی آلاینده اما هرگز در حد و اندازه‌ یک موتور توربوی چهارسیلندر امروزی هم کم مصرف و سبز نیستند. این موتورها بدون دردسرهای بسیار زیاد موتورهای هشت سیلندر آمریکایی، قدرت کافی و کشش مناسب را در اختیار مالکان خود می‌گذارند و بین ۱۲ تا ۱۵ لیتر بنزین هم در هر صد کیلومتر می‌سوزانند. ببینیم هریک از این خودروهای نام آشنا چه مشخصاتی دارند.

کیا موهاوی مدل ۲۰۱۰ - قیمت حدود ۱.۵ میلیارد

شاید یکی از گمنام‌ ترین خودروهای کیا پس از مدل عجیب سول، همین کراس اوور چارگوش و زمخت است. خودرویی که گرچه زود مشهور شد اما خیلی زود از اعتبار افتاد و به خودرویی گوشه‌نشین در گالری‌های حاشیه‌ای بدل شد. این غول ۲۲۲۵ کیلوگرمی، با داشتن موتوری وی شکل، هشت سیلندر و ۴۶۲۷ سی‌سی، نقطه اشتراک با سری سنتنیال است. موتور البته در این نسخه ۳۴۰ اسب قدرت و ۴۳۵ نیوتن‌متر هم گشتاور تولید می‌کند که ارقام خوبی برای چنین محصول زمختی است. به همین منوال، شتاب موهاوی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، نزدیک به ۸ ثانیه است که برای خودرویی در این ابعاد رقم بدی نیست. ۹ کیسه هوا، صندلی‌های تمام برقی هوشمند در کنار سان روف دوحالته، کروز کنترل و رینگ و لاستیک و سامانه دو دیفرانسیل هوشمند از ویژگی هایی است که در این کره‌ای مستحکم می‌توانید بیابید. موهاوی البته در زمینه توان آفرود جزو ضعیف‌ترین های کلاس خود است.

لکسوس GS430 مدل ۲۰۰۸ - قیمت حدود ۱ میلیارد

این یکی هم خودرویی است که در بعضی نقاط به شکل ظریفی از محصولات مرسدس بنز تقلید کرده است. لکسوس جی‌اس البته خودروی باشخصیتی است که از بدو ورود به بازار جهانی توانست اعتماد خریداران را جلب کند. اما بخت و اقبال هرگز با این سدان متوسط و اسپورت ژاپنی نبوده است. جایی که نه در این نسل و نه در نسل بعدی نتوانست با ب.ام.و سری۵ رقابتی مناسب را کلید بزند و با میزان اندکی از فروش، خیلی سریع بازار را ترک کرد. جی‌اس۴۳۰ از موتوری هشت سیلندر، وی شکل و ۴۲۳۹ سی‌سی به قدرت ۲۸۰ اسب و گشتاور ۴۲۵ نیوتن‌متر سود می برد. این سدان متوسط ژاپنی با طول ۸۲/۴ متر ، ۱۶۵۰ کیلو وزن دارد و در ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. ۱۲ ایربگ، سیستم تهویه مطبوع اتومات، کروز کنترل و اتاقی مملو از چوب و چرم، تنها بخش کوچکی از امکانات سری ۴۳۰ لکسوس جی‌اس هستند.

هیوندای سنتنیال مدل ۲۰۱۰ – ۲ میلیارد تومان

یک سدان فول سایز مجلل با طرحی تقلیدی که بین لکسوس، ب.ام.و و بنز در نوسان است و نخستین حرکت جدی هیوندای در راستای ورود به بازار خودروهای سوپرلوکس است. سنتنیال که با ۵ متر و ۱۶ سانتی‌متر طول یکی از بزرگ ترین ساخته‌های تاریخ هیوندای است، به موتوری قدرتمند و هشت سیلندر مجهز است که توان کافی برای کشیدن وزن ۲ تنی سنتنیال را دارد. این موتور وی شکل و ۳۲ سوپاپه با ۴۶۲۷ سی‌سی حجم دقیقا ۳۶۶ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن‌متر گشتاور ، نیروی خود را با گشاده دستی به محور عقب انتقال می‌دهد. شتاب صفر تا ۱۰۰ خوب به میزان ۷ ثانیه در کنار حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر از این سفینه مجلل کره‌ای خودرویی مناسب برای قرارهای کاری یا سفر و گشت و گذار ساخته است. فنربندی هیدروپنوماتیکی، ۹کیسه هوا، سیستم صوتی پیشرفته لکسی کان، صندلی‌های تمام هوشمند چرمی به همراه سامانه پارک هوشمند تنها بخشی از فهرست بلندبالای امکانات این سدان کره‌ای است.

محمدحسین شاوردی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar