مهلت ۴۸ ساعته برای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها

شنبه 17 فروردین 98 ساعت 13:17
مهلت 48 ساعته برای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها

با توجه به الکترونیکی شدن عوارض چهار آزادراه از بامداد ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۷، در صورتی که مالکان خودروهای عبوری از این مناطق، تا ۲۴ فروردین ماه عوارض خود را پرداخت نکنند ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. بعد از ۲۴ فروردین هم تنها مهلت ۴۸ ساعته برای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها در نظر گرفته شده است.

سید حسین میرشفیع معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به این‌که از بامداد ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۷ عوارض چهار آزادراه تهران ساوه، قزوین زنجان، کرج قزوین، تهران قم الکترونیکی شد، اظهار کرد: روش پرداخت عوارض در این چهار آزادراه از ۲۸ اسفند ماه سال پیش به طور الکترونیکی درآمد تا پلاک خودرو توسط دوربین‌های مربوطه خوانده شود.

وی ادامه داد: تا ۲۴ فروردین ماه سال ۱۳۹۸، به مالکان خودرو فرصت داده‌ایم تا عوارض الکترونیکی این چهار آزادراه را پرداخت نمایند و در صورتی که نسبت به این مساله اقدام نکنند به میزان ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

به گفته میرشفیع، برای افرادی که با چنین نرم‌افزارهایی آشنایی ندارند دستگاه‌های کارت خوان (POS) در مجتمع‌های خدماتی در نظر گرفته شده تا از این طریق عوارض خود را پرداخت کنند. این در حالی است که دستگاه‌های مربوطه در محل عوارضی‌ها استقرار نیافته تا از این طریق ترافیکی در محل عوارضی‌ها ایجاد نشود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در مورد این‌که اگر شماره تلفن مالک خودرویی در سامانه پلیس ثبت و یا بروز نشده باشد چگونه از استعلام بدهی عوارض خود مطلع می‌شود، گفت: در اپلیکیشن‌های مربوطه استعلام بدهی برای صاحبان خودرو وجود دارد و از طریق شماره پلاک خودروی خود می‌توانند بدهی‌شان را استعلام و پرداخت کنند و علاوه بر این کیف پول خود را شارژ نمایند.

وی تاکید کرد که بعد از تاریخ ۲۴ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ مهلت پرداخت الکترونیکی عوارض ۴۸ ساعته خواهد بود و مالکان خودرو از هر آزادراهی که عبور می‌کنند با ظرف این مدت عوارض‌شان را پرداخت کنند و در غیر این صورت مشمول جریمه ۳۰ هزار تومانی خواهند شد.

به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کلیه افراد می‌توانند با مراجعه به سایت AANIRO.IR نسبت به چگونگی پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها کسب اطلاع کنند. علاوه بر این از این پس برای پرداخت عوارض آزادراه‌ها نیاز به خرید تگ از بانک مسکن نیست و با توجه به روش‌های اعلامی کلیه صاحبان خودرو می‌توانند عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها را پرداخت کنند.

با توجه به آغاز به کار چهار سامانه دریافت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها از بامداد ۲۸ اسفند ماه سال جاری جهت اخذ مبالغ مربوط که شامل آزادراه‌های تهران ساوه، قزوین زنجان، کرج قزوین و تهران قم می‌شود صاحبان خودرو می‌توانند از طریق اپلیکیشن های تاپ، کیپاد، اوتول یار، سایت nspay.ir و بانک پارسیان و دستگاه‌های پوز پاسارگاد محدوده آزادراه‌ها عوارض خود را پرداخت کنند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar