نتیجه توقف تولید خودروهای فاقد ایمنی هفته آینده اعلام می‌شود

دوشنبه 13 آبان 98 ساعت 12:16
نتیجه توقف تولید خودروهای فاقد ایمنی هفته آینده اعلام می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور گفت: بنزین توزیعی در کشور استاندارد یورو ۴ دارد و بزودی تولید خودروهای فاقد ایمنی و استاندارد لازم در کشور هم متوقف می‌شود.

نیره پیروزبخت در حاشیه آیین تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان قزوین  در مورد تدوین استاندارد مدیریت مبارزه با رشوه اظهارداشت: مدیریت مبارزه با رشوه از استانداردهای ۱۷ گانه ای است که سازمان ایزو آن را تدوین کرده و به سازمانهای تابع دیگر اعلام کرده که بهتر است استانداردهای آن پیاده شود.

وی بیان کرد: خیلی از دستگاهها از جمله ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، تدوین استاندارد مدیریت مبارزه با رشوه را آغاز کرده‌اند که هنوز به پایان نرسیده و در این راستا یک دوره آموزشی برگزار خواهیم کرد که پس از شرکت کارشناسان در آن برای تدوین استاندارد اقدام می‌شود.

استاندارد بنزین استاندارد است

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور در مورد شرایط استاندارد سوخت جایگاهها گفت: در مورد استاندارد سوخت خودرو بارها اعلام شده که در  استاندارد آن تجدید نظر کرده‌ایم و هم اکنون با استاندارد یورو ۴  انطباق دارد و نگرانی ما خیلی کاهش یافته و هوای خوب تهران بیانگر استاندارد بودن سوخت است.

پیروز بخت در مورد انطباق استانداردهای ایران با استانداردهای جهانی هم گفت: استانداردهای ما هماهنگ با استاندارد بین المللی است و در سازمان ایزو رتبه خوبی داریم و بر اساس آخرین گزارش‌ها هم اکنون در بین ۱۶۳ کشور جهان در رتبه ۲۳ قرار داریم.

وی بیان کرد: از نظر سند استاندارد انطباق هم مشکلی نیست و اگر تروریسم اقتصادی دشمنان برطرف شود مشکلات ما کاهش خواهد یافت.

استاندارد حلال توسعه می‌یابد

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور در خصوص وضعیت استاندارد حلال هم یادآورشد: هم اکنون ۲۱ استاندارد گواهی استاندارد بر مبنای قانون ذبح و صید اسلامی و ۱۵ گواهی بر مبنای قانون جدید سازمان داریم که گواهی‌ها به سازمان‌ها و واحدها داده می‌شود تا کاملاً خود را با استاندارد حلال وفق دهند و در صورت تأیید می‌توانند به کشورهای دیگر کالاهای حلال خود را صادر کنند.

اولویت راه اندازی دفاتر استاندارد در دستگاههای اجرایی کشور

پیروز بخت به اولویت‌های این سازمان هم اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین اولویت ما توجه به خود قانون جامع استاندارد است و در این راستا تلاش می‌کنیم تا بتوانیم دفاتر خود را در همه دستگاههای اجرایی راه اندازی کنیم تا استاندارد در همه دستگاهها اجرایی شده و شتاب گیرد. 

خودروهای غیر استاندارد از چرخه تولید خارج می‌شوند

وی اضافه کرد: در مورد استاندارد خودرو تصمیم گیری لازم انجام گرفته و نتیجه آن هفته آینده اعلام می‌شود. 

پیروز بخت تصریح کرد: اسامی خودروهای فاقد استاندارد مشخص شده و تولید آنها متوقف خواهد شد تا مردم بیش از این متضرر نشوند.

وی اضافه کرد: در زمینه استاندارد مواد غذایی مشکل خاصی در کشور نداریم و محصولات ایرانی بویژه در صنایع لبنیات،  شیرینی و شکلات حتی در بازارهای بین المللی قادر به رقابت هستند.

مهر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar