نحوه ترخیص خودروهای وارداتی مانده در گمرک را اعلام شد

یکشنبه 14 بهمن 97 ساعت 17:55
نحوه ترخیص خودروهای وارداتی مانده در گمرک را اعلام شد

گمرک ایران نحوه ترخیص خودروهای وارداتی مانده در بنادر و گمرکات را اعلام کرد.

گمرک اعلام کرد: پیرو تصویب ‌نامه هیات وزیران در نشست مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۰۹ «در ارتباط با خودروهای وارد شده به اماکن گمرکی پیش از تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۱۶ با استناد به اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران»، برای پرونده های با تعرفه های خودرویی با قبض انبارهای قبل از تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۱۶، در فیلد «تامین ارز» گزینه  بند ۹ ماده ۳۸ قبض انبارهای خودرویی قبل از تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۱۶ به استناد تصویب نامه شماره ۱۳۷۱۶۱/ت ۵۶۰۲۳ ه مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶ اضافه شده است.

بازرگانانی که متقاضی واردات تعرفه های خودرویی با قبض انبار قبل از تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۱۶ هستند، باتوجه به شرایط ثبت سفارش، طبق روال زیر در سامانه جامع تجارت اقدام کنند:

بازرگانانی که پرونده هایشان قبلا به روش بانکی ثبت سفارش شده است:

این پرونده ها بایستی ویرایش شده و بازرگانان در صفحه "کالاهای پرونده"، کالای خود را ویرایش و شماره قبض انبار و تاریخ صدور آن را بدون هیچ کاراکتر میانی (مثل ۱۳۹۷۰۵۱۵) وارد کنند و سپس ویرایش خود را نهایی کنند.

بازرگانانی که قصد دارند پرونده جدید ثبت کنند:

این بازرگانان باید در هنگام ثبت پرونده جدید و در صفحه «مالی و بانکی» نوع عملیات ارزی را "بدون انتقال ارز" انتخاب کرده و بعد از آن در فیلد تامین ارز، گزینه «بند ۹ ماده ۳۸ قبض انبارهای خودرویی پیش از تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۱۶ به استناد تصویب نامه شماره ۱۳۷۱۶۱/ت ۵۶۰۳۳ه مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶» را انتخاب کنند. سپس در فیلدهای ظاهر شده، شماره قبض انبار و تاریخ  آن را وارد کنند. سپس با انتخاب کلید "افزودن به لیست قبوض انبار" و پس از افزوده شدن قبض مورد نظر به لیست، روال معمول ثبت پرونده را طی کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar