نداشتن استراتژی و از بین رفتن تمرکز در خودروسازی کشور

بروزرسانی در: سه شنبه 28 آذر 02 ساعت 10:11
نداشتن استراتژی و از بین رفتن تمرکز در خودروسازی کشور

مدیرعامل سابق شرکت های خودروسازی، نداشتن استراتژی مشخص و در نتیجه از بین رفتن تمرکز در صنعت خودروسازی کشور را بزرگترین مشکل این صنعت دانست.

شهرام فداکار، با اعلام این مطلب اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که موجب توسعه صنعت خودرو کشور در دهه ۷۰ شد مشخص بودن سیاست صنعت خودرو بود.

وی اضافه کرد: سیاست افزایش ساخت داخل، درست یا غلط و به دنبال آن تصویب قانون خودرو در سال ۷۱ که موجب ایجاد شرکت ساپکو و توسعه شرکت سازه گستر شد در عمل نهادهای لازم برای افزایش ساخت داخل در کنار افزایش تولید را فراهم کرد.

مدیرعامل سابق صنعت خودرو کشور متذکر شد: هدف دستیابی به ۷۰ درصد ساخت داخل در مورد پژو ۴۰۵ و تمرکز همه سازمان بر اجرایی کردن این هدف، آن چنان شور و همدلی را ایجاد کرد که سه ساله محقق شد.

به گفته فداکار، تحقق این هدف با خود، دسترسی به پلتفرم پژو ۴۰۵ را به همراه آورد و پروژه ایکس سون که بعدها سمند نامیده شد این دسترسی را تکمیل کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: دستیابی به قرارداد پلتفرم مشترک با رنو گامی بلند برای دستیابی به استانداردهای روز تولید خودرو بود که متاسفانه به رغم انعقاد قرارداد، نتوانست به همه اهداف خود برسد.   و متاسفانه پس از این دوران عملا هیچ گاه سیاست و استراتژی مشخصی در صنعت خودرو پیگیری نشد.

این مدیرعامل سابق صنعت خودروسازی در پایان خاطرنشان کرد: ورود بازیگران بخش خصوصی نیز به رغم تاثیر گذار بودن آنها در سال‌های اخیر، دردی را دوا نکرده است چرا که تا سیاست مشخصی در صنعت خودرو کشور ‌پی ریزی ‌و پیگیری نشود حرکت‌های مقطعی، این صنعت را از گل خارج نخواهد کرد.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar