اخذ نظر کارشناسان برای برنامه راهبردی خودرو

سه شنبه 12 بهمن 00 ساعت 11:38
اخذ نظر کارشناسان برای برنامه راهبردی خودرو
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش نویس برنامه راهبردی خودرو آماده شده است و منتظر نظر کارشناسان و صاحب نظران می باشد.

سیدرضا فاطمی امین، با اعلام این خبر اظهار داشت: موضوع کیفیت خودرو به روابط دو سطح دولت و کسب و کارها یعنی خودروسازان، قطعه سازان، طراحان و خدمات پس از فروش برمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه نظارت در سطح دولت باید ایجاد شود، گفت: شفافیت نیز با سامانه جامع تجارت انجام خواهد شد. همچنین روابط قطعه‌ساز و خودروساز مهم است، چون ۷۰ درصد کیفیت به قطعه و ۳۰ درصد به مونتاژ ربط دارد.

فاطمی امین، در این خصوص اضافه کرد: چنانچه روابط درست نباشد قطعه ساز نیز قطعه بی‌کیفیت به خودروساز تحویل می‌دهد و خودروساز خودرویی که تحویل می‌دهد بی‌کیفیت خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه روابط مالی و سکوها و پلتفرم ها نیز مهم است، تصریح کرد: رده‌بندی در خودروسازی دنیا جا افتاده است؛ خودروساز داخلی با ۷۰۰ قطعه‌ساز مرتبط است که اگر یکی از آنها خراب شود کیفیت به هم می ریزد در صورتی که اکنون خودروسازهای دنیا با مجموعه‌ها مرتبط هستند و هر مجموعه یک سیستم را تحویل خودرو ساز می دهد

فاطمی امین با بیان اینکه برنامه راهبردی خودرو شامل ۹ پروژه و راهبرد کلان است، خاطرنشان کرد: گلایه مقام معظم رهبری در خصوص کیفیت خودرو به جا بوده است، ما مسئولیت را می‌پذیریم و به عنوان وزارت صمت باید حرکت کنیم که برای این موضوع برنامه داریم.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar