نمایندگان مجلس پرونده واردات خودرو را به قوه‌قضائیه ارسال کردند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
نمایندگان مجلس پرونده واردات خودرو را به قوه‌قضائیه ارسال کردند

روز پیش، نمایندگان مجلس با توجه به واردات غیرقانونی خودرو و همچنین پیگیری این موضوع از طرف دولت، پرونده تشکیل شده در این خصوص را به قوه‌قضائیه ارسال کردند.

بر این اساس مجلس شورای اسلامی دیروز شاهد قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره موضوع توقف ثبت سفارش‌های خودرو و افزایش تعرفه واردات خودرو توسط سخنگوی این کمیسیون بود که نهایتاً این گزارش با ۱۵۷ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از ۲۱۱ نماینده حاضر به قوه‌قضائیه ارجاع داده شد. همان طور که اشاره شد، گزارش قرائت شده توسط کمیسیون صنایع مجلس ازدو بخش تشکیل شده بود، بخش نخست در ارتباط با واردات خودروهایی که ثبت سفارش قانونی نداشتند و بخش دوم هم مربوط به افزایش تعرفه خودروهای وارداتی از طرف دولت در دی ماه سال پیش بود. به این ترتیب در حالی نمایندگان گزارشی در ارتباط با تخلف انجام گرفته در ثبت سفارش غیرقانونی تهیه و آن را به قوه‌قضائیه ارجاع داده‌اند که پیش از این نهاد قضایی به این پرونده ورود کرده بود.

در اوایل مردادماه سال جاری جعفر دولت آبادی، دادستان تهران، از دستگیری سه نفر از مدیران شرکت‌های وارد کننده و همچنین ۶ نفر دیگر در این ارتباط خبر داد. با توجه به اینکه قوه‌قضائیه پیش از این، رسیدگی به تخلفات انجام گرفته در ثبت سفارش غیرقانونی را در دستور کار قرار داده بود، معلوم نیست به چه دلیل نمایندگان باز هم گزارش خود را در این خصوص به قوه‌قضائیه ارجاع داده‌اند. در همین حال ولی اقدام نمایندگان در ارجاع تخلفات دولت در ارتباط با افزایش تعرفه وارداتی‌ها به قوه‌قضائیه را می‌توان اقدامی بی‌سابقه دانست. این در حالی است که استفاده از ابزار تعرفه‌ای برای کنترل بازارهای مختلف، از اختیارات دولت است. البته نمایندگان تلاش کردند تا موضوع افزایش تعرفه‌ها را با توجه به قانون هوای پاک و تاثیری که این افزایش روی کاهش روند اسقاط خودروهای فرسوده داشته به‌عنوان تخلف دولت مطرح کنند تا محملی برای ارجاع آن به قوه‌قضائیه بیابند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar