هوشمند سازی مراکز خرید و فروش خودرو در تهران

سه شنبه 10 فروردین 00 ساعت 11:28
هوشمند سازی مراکز خرید و فروش خودرو در تهران

به زودی قرار است مراکز خرید و فروش خودرو در تهران هوشمند شوند و به گفته مسئولان شهرداری تهران، این اتفاق موجب ایجاد امکان خرید و فروش خودرو در فضای مجازی خواهد شد.

سیدعلی مفاخریان - مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه مراکز فروش خودرو به سمت هوشمند سازی حرکت می کند و این کار با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران انجام می‌شود.

او از هوشمندسازی مراکز خرید و فروش خودرو خبر داد و گفت: هوشمندسازی این مراکز به مراجعه‌کنندگان این امکان را می‌دهد که در طول هفته نیز از ظرفیت شبکه مجازی استفاده کند و خودرو را به فروش رسانند.

مفاخریان در ادامه درباره میزان خرید و فروش خودرو در مراکز موجود گفت: به عنوان مثال در چیتگر ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه خودرو معامله می‌شود. در روزهای مقرر تقریبا سه هزار خودرو به مراکز وارد می‌شود و ۱۰ درصد از آن‌ها به فروش می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره تخلفات صورت گرفته در مراکز خرید و فروش خودرو، بیان کرد: بیشتر تخلفات در این مراکز به شکل واسطه‌گری و کلاهبرداری اتفاق می‌افتد، اما با توجه به اصالت سنجی‌هایی که توسط کارشناسان رسمی آگاهی و دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود، همه امور به شکل قانونی پیگیری می‌شود.

او با اشاره به اینکه در گذشته کاربری مراکز خرید و فروش به خودروهای ایرانی اختصاص پیدا می‌کرد، اضافه کرد: در حال حاضر خودروهای خارجی نیز در این مراکز معامله می‌شود.

مفاخریان همچنین از راه‌اندازی بخش خرید و فروش موتور، با توجه به افزایش قیمت آن‌ها خبر داد: با افتتاح مرکز خرید و فروش خودرو بوستان ولایت در  سال ۱۴۰۰، یک روز به غیر از روز جمعه به خرید و فروش موتور تعلق می‌گیرد.

بنابر اعلام سایت شهر، وی درباره اقدامات جدید در زمینه خرید و فروش موتور برقی و موتور بنزینی هم گفت: موتورها کارشناسی و اصالت‌سنجی می‌شوند، این امر برای خریداران مهم است. در ادامه قیمت موتور افزایش می‌یابد و در سطح معاملات تجاری‌سازی قرار می‌گیرد.  

مفاخریان با گفتن اینکه بهره‌برداری از مراکز خرید و فروش خودرو توسط پیمانکاران صورت می‌گیرد، درباره مبلغ دریافتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بیان کرد: انتخاب پیمانکاران از طریق مزایده انجام می‌شود و مبلغ مشخصی از درآمد مراکز خرید و فروش خودرو به واسطه پیمانکاران به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل پرداخت می‌شود.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar