خودروسازان در افزایش قیمت بازار نقش داشتند؟

دوشنبه 15 اردیبهشت 99 ساعت 10:24
خودروسازان در افزایش قیمت بازار نقش داشتند؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید هم اکنون این شائبه ایجاد شده که خودروسازان در افزایش قیمت خودرو در بازار نقش داشتند تا بتوانند قیمت کارخانه‌ای را گران کنند.

عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص انتشار خبرهایی مبنی بر موافقت دولت با افزایش ۳۰ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو، گفت: مادامی که بازار کشش افزایش قیمت را داشته و در انحصار چند گروه خودروسازی باشد، خودروسازان هم ترغیب می‌شوند از وضعیت موجود سوءاستفاده کنند.

نماینده مردم مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه حتی با قیمت‌های کنونی خودرو هم فشار بسیاری به مردم وارد می‌شود، افزود: از آنجایی که تولید خودروسازان نمی‌تواند نیاز بازار را تأمین کند باید از طریق واردات خودرو بازار را اشباع کرد تا فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار از بین رود.

وی با ذکر اینکه هم اکنون این شائبه ایجاد شده، که خودروسازان در افزایش گرانی خودرو در بازار نقش دارند تا بتوانند قیمت کارخانه‌ای را افزایش دهند، اظهار کرد: این شرکت‌ها در تمام مباحث خود مطرح می‌کنند چرا گروه‌های خودروسازی از قیمت‌های بازار بهره مند نشوند و سوداگران از آن استفاده کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ذکر اینکه عزمی برای اصلاح ساختار کنونی روش قیمت گذاری خودرو وجود ندارد، اضافه کرد: قیمت گذاری چارچرخ‌ها باید براساس سود منطقی و هزینه‌های تولید باشد در واقع ادعای خودروسازان مبنی بر هزینه‌های زیاد تولید به راستی آزمایی نیاز دارد.

رضیان عقیده دارد از آنجایی که نرخ ارز هر روزه دست خوش تغییر می‌شود، خودروسازان هم سوءاستفاده می‌کنند.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar