برنامه ورود نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر به ایران

یکشنبه 20 خرداد 03 ساعت 16:45
برنامه ورود نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر به ایران

شرکت آرین موتور پویا که از سال ۱۳۹۰ نمایندگی رسمی و مستقیم میتسوبیشی ژاپن را در اختیار داشته پس از وقفه حدودا ۶ ساله در واردات خودرو، بار دیگر قرار است با برند میتسوبیشی و نسل چهارم اوتلندر به صورت وارداتی نام خوشنام این برند را در بازار ایران زنده کند.

 آرین موتور قرار است از اوتلندر وارداتی در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳ ( ۲۲ الی ۲۵ خرداد) رونمایی کند. این کراس اوور احتمالا در دو نسخه ۵ و ۷ نفره و به صورت تک و دو دیفرانسیل به صورت وارداتی عرضه خواهد شد. اوتلندر وارداتی شرکت آرین موتور نسل چهارم این مدل خوشنام در بازار ایران است که از پیشرانه ۱.۵لیتری توربو ۱۶۰ اسب بخاری با حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتون متر نیرو میگیرد و این قدرت از طریق گیربکس CVT باقابلیت تعویض دستی ۸ سرعته به محور جلو یا هر ۴چرخ منتقل می شود. وزن خالص این کراس اوور ۴.۷ متری به حدود ۱.۷ تن می رسد و شتاب صفر تا صد آن به حدود ۱۰ ثانیه می رسد.

هنوز جزئیات دقیقی از امکانات رفاهی و ایمنی اوتلندرهای وارداتی در دست نیست اما احتمالا شاهد امکاناتی مانند ۶ایربگ، رادارهای هشدار حرکت بین خطوط LDWS، هشدار برخورد از جلو FCW، کنترل سرعت در سراشیبی و کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، ورود و استارت بدون کلید، هشدار نقاط کور، ترمز پارک برقی و ... در این کراس اوور وارداتی میتسوبیشی خواهیم بود. پلتفرم نسل چهارم اوتلندر مشترک با نیسان ایکس تریل است و نسخه هفت نفره آن مشابهت زیادی با نیسان ایکس تریل ۷ نفره دارد. آمریکا، چین، استرالیا و ژاپنبه ترتیب ۴ بازار پرفروش میتسوبیشی اوتلندر نسل چهارم بوده اند.

تاریخچه حضور میتسوبیشی در ایران :
سابقه حضور میتسوبیشی در ایران به دهه۷۰ میلادی و ورود مدل‌ شناخته‌شده‌ گالانت سیگما باز می‌گردد.سپس در دهه ۹۰ میلادی مدل‌های مطرح گالانت ، لنسر و اکلیپس(در تعداد محدود) جای پای این برند ژاپنی را در اوج اعتقاد مشتریان بازار به ساخته‌های سرزمین آفتاب تابان محکم کردند و این محصولات با وجود گذشت حدود ۲۵ تا ۳۰ سال از تولیدشان هنوز هم در خیابان‌های کشور تردد می‌کنند.واردات رسمی و در تیراژ قابل توجه محصولات میتسوبیشی از سال ۱۳۷۲ متوقف شد تا اینکه گروه بهمن ۱۲ سال بعد در سال ۱۳۸۴ تولید مدل پاجرو را آغاز کرد و خط تولید این محصول تا سال ۱۳۸۶ در گروه بهمن به فعالیتش ادامه داد.

میتسوبیشی پس از فراز و نشیب فراوان در بازار ، سرانجام در سال ۱۳۹۰ نمایندگی رسمی خود را به شرکت آرین‌موتور پویا در ایران محول.آرین‌موتور پویا عضو گروه آرین‌سرمایه بار دیگر برند میتسوبیشی را با مدل ASX به بازار ایران معرفی کرد و سپس مدل‌های میراژ ، اوتلندر و لنسر نیز در پس آن به سبد محصولات این برند در ایران اضافه شدند و بر اساس جدیدترین آمار واردات خودرو در سال ۱۳۹۵ ، میتسوبیشی هفتمین واردکننده خودرو به ایران شد و رشد قابل توجه این برند طی سال‌های عرضه به بازار ایران از ۱۳۹۰ تا میانه دهه ۹۰ نشان‌دهنده اوج‌گیری الماس ژاپنی در بین مشتریان ایرانی بود. با ممنوعیت واردات خودرو، آخرین سری میتسوبیشی هایی که توسط آرین موتور وارد کشور شد شامل لنسر، ASX و اوتلندر بنزینی و PHEV مدل ۲۰۱۸ می شد و از آن پس پرونده واردات همه خودروها از جمله میتسوبیشی بسته شد. تاریخ گذشت و واردات خودرو از ماه های پایانی سال ۱۴۰۲ از سر گرفته شد اما آرین موتور با رصد دقیق شرایط و اطمینان از استمرار واردات و اطمینان از ارائه خدمات تصمیم به واردات مجدد برند میتسوبیشی و عرضه کاپیتان این برند یعنی اوتلندر در دو نسخه ۵ و ۷ نفره به بازار گرفت و پس از وقفه ۶ ساله قرار است شاهد بازگشت این برند با آرین موتور پویا و نسل چهارم میتسوبیشی اوتلندر باشیم. شرکت آرین موتور پویا طی حدود ۸ سال فعالیت مستمر و مستقیم با برند میتسوبیشی ژاپن از معدود شرکت هایی است که نمایندگی مستقیم یک برند معتبر را در ایران در اختیار دارد و به واسطه این موضوع زیرساخت قابل قبولی را برای ارائه خدمات به محصولات میتسوبیشی توسعه داده است که هم اکنون شامل ۲۷ نماینده مجاز خدمات پس از فروش در سراسر کشور می شود که حتی در زمان توقف واردات خودرو در حال خدمت رسانی به خودروهای وارداتی میتسوبیشی بوده اند.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar