تحویل خودروهای وارداتی چانگان از هفته آینده

سه شنبه 12 اردیبهشت 02 ساعت 14:37
تحویل خودروهای وارداتی چانگان از هفته آینده

مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا از تحویل خودروهای وارداتی چانگان از هفته آینده خبر داد.

تیموری گفت: سال ۱۴۰۰ تولید خودروسازی سایپا ۱۰۵۰ بود که ما سال گذشته موفق شدیم تولید را به رقم ۲۰۸۰ تولید با رشد ۳۵ درصدی رسانده ایم.

او گفت: برنامه داریم تا حداقل ۸ محصول جدید را از طریق سایپا و شرکت‌های زیرمجموعه به مرحله تولید برساند. همچنین قرار است تا برخی شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا در کنار واردات خودرو‌های چینی بحث مونتاژ خودرو را نیز دنبال کنند.

تیموری گفت: امسال در این مدت دوماهه ۴۱ درصد رشد تولید داشته ایم متاسفانه سال قبل به دلیل استاندارد ۳ خودرو را از دست داده ایم که همین موضوع ۵۰ درصد تولید شرکت سایپا از دست رفت.

مدیر عامل سایپا گفت: در سال گذشته دوبار قیمت‌ها را اصلاح کردیم به طوریکه هر ۳ ماه یکبار باید قیمت‌ها را بروزرسانی کنید چرا که برخی قطعات باید تهیه شود.

تحویل نخستین چانگان های وارداتی از هفته آینده

مدیرعامل سایپا در ادامه به ثبت سفارش ۲۹ هزار دستگاه خودرو چانگان و زوتی اشاره کرد و اظهار داشت: از خرداد ماه سال گذشته این خودروها برای تطابق با استاندارد ملی کشورمان وارد شد.

وی گفت: محموله نخست این خودروها محموله‌ای هزار و ۲۰۰ تایی بود که مطابق بازار عربستان آماده شده بود و علت تاخیر در عرضه آنها این است که استاندارد در کشور عربستان از استاندارد چین تبعیت می کند اما ما از استاندارد اروپایی تبعیت می کنیم.

تیموری خاطرنشان کرد: اکنون فرایند تطبیق استاندارد طی دو ماه به انجام رسید و مشکلات حل شده است و با پایش پرداختی های افراد و سایر موارد انتظار می رود از هفته بعد فرایند تحویل خودروها به مشتریان انجام شود.

تیموری در خاتمه تصریح کرد: اگر مشکلات تخصیص ارز حل شود به طور حتم ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد خواهیم کرد، همچنین واردات یک خودروی کراس اوور هیبرید با مصرف سوخت کمتر از چهار لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش را در ۶ ماهه دوم امسال در برنامه داریم.

باشگاه خبرنگاران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar