دانگ‌ فنگ پالاتزو یا نیسان رونیز جدید در راه ایران

بروزرسانی در: یکشنبه 23 بهمن 01 ساعت 14:11
دانگ‌ فنگ پالاتزو یا نیسان رونیز جدید در راه ایران

انتشار استوری جدیدی در فضای مجازی یک فعال صنعت خودرو حدس و گمان‌ها در خصوص ورود نیسان ترا به ایران را شدت بخشید اما واقعیت اینجاست که خودروی موردنظر نه نیسان ترا بلکه دانگ فنگ پالاتزو فیس لیفت است که ما آن‌ را با نام نیسان رونیز می‌شناسیم.

این روزها با ازسرگیری واردات خودرو باز هم بحث خودروهای وارداتی در فضای رسانه‌ای صنعت خودروی ایران شدت گرفته است.

اخبار خودروهای وارداتی این بار با انتشار استوری یکی از مدیران بازاریابی و فروش صنعت خودرو مجددا داغ شده است چرا که تصویر با وجود استتار اما نشان می‌دهد که محصول مورد نظر یک خودرو نیسان ترا است.

نیسان تا پیش از این با جوک و ایکس تریل و به نمایندگی جهان نوین آریا در بازار ایران حضور داشت و با تحریم صنعت خودرو از ایران خارج شد و داستان از همین جا جذاب می‌شود.

استوری این مدیر صنعت خودرو را که در ادامه می‌بینید به وضوح یک نیسان ترا را نشان می‌دهد اما سوال اصلی اینجاست که آیا نیسان ترا با توجه به ترس خودروسازان ژاپنی از تحریم‌های آمریکا امکان ورود به بازار خودروی کشور را دارد!؟

در این خصوص هرچند تلاش زیادی کردیم تا اطلاعات موثقی به دست آوریم اما نتایج متضادی به دست آمد که آن‌را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

برخی مدعی هستند که با طراح پوستر موردنظر از طرح پوستر نیسان ترا که در ادامه می‌بینید الهام گرفته است و بحث ورود نیسان ترا به ایران صحت ندارد.

گزینه دوم نیز ورود نیسان ترا از طریق یک شرکت چینی (دانگ فنگ که همکاری رسمی با رنو نیسان دارد) به ایران و مونتاژ - تولید در یکی از مناطق آزاد کشور را مطرح می‌کند.

اما بد نیست بدانید که نزدیک‌ترین گزینه به واقعیت محصولی نیست جز دانگ فنگ پالاتزو که ما آن را با نام نیسان رونیز می‌شناختیم.

 

دانگ فنگ از خودروسازان چینی است که همکاری نزدیکی با نیسان ژاپن از طریق شرکت مشترک چنگچو - نیسان دارد.

چنگچو پالاتزو براساس پیکاپ ریچ۷ توسعه یافته و نسخه فیس لیفت آن در ماه‌های گذشته راهی بازار شده است.

دانگ فنگ پالاتزو با موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۲۵ اسب‌ بخاری ساخت میتسوبیشی و با ۳۶۰ نیوتن‌ متر گشتاور مجهز به گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ZF است.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar