دلیل طولانی شدن فرایند تکمیل تحقیقات پرونده ثبت سفارشات غیرقانونی واردات خودرو

سه شنبه 17 اردیبهشت 98 ساعت 16:54
دلیل طولانی شدن فرایند تکمیل تحقیقات پرونده ثبت سفارشات غیرقانونی واردات خودرو

غلامحسین اسماعیلی در ادامه جلسه خبری خود در پاسخ به سئوالی در خصوص آخرین وضعیت بررسی‌های سازمان بازرسی در بحث سیل اخیر و واگذاری‌های خصوصی‌سازی اظهار کرد: در هر دو مورد بررسی‌هایی توسط سازمان بازرسی کل انجام شده اما این بررسی‌ها کامل و جامع نیست. در خصوص سیل قرار بر این شد تمام عوامل دخیل در این موضوع در سنوات مختلف بررسی و عوامل مقصر شناسایی شوند و چنانچه بازرسی کل احراز کرد جرمی از ناحیه این فرد واقع شده، وظیفه دارد به مرجع قضایی اعلام کند.

وی افزود: در خصوص خصوصی‌سازی هم بررسی‌هایی انجام شده است. وقتی به واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی اعتراض و اشکال می‌شود در خود زیر مجموعه وزارت اقتصاد، هیئت داوری وجود دارد که متکفل بررسی‌های اولیه است نه مراجع قضایی؛ البته هر جا به جرم برسیم مداخله می‌کنیم. در بحث خصوصی سازی هم اگر هیئت داوری و سازمان بازرسی به جرم رسیدند باید به مرجع قضایی اعلام کنند.

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سئوال دیگری دلیل طولانی شدن فرایند تکمیل تحقیقات پرونده ثبت سفارشات غیرقانونی واردات خودرو اظهار کرد: تأخیر در فرایند تکمیل تحقیاقت این پرونده عوامل گوناگونی دارد. از جمله پیچیدگی‌های این پرونده آن است که پرونده از شروع با یک عملیات متقلبانه و دخل و تصرف در سیستم ثبت سفارش شروع شد.

اسماعیلی گفت:‌ از جمله این عوامل این است که این موضوع در گمرکات گوناگون کشور پراکنده است و در مبادی ورودی مختلف با این پرونده سروکار داشتیم. نهایتاً پرونده‌ها در تهران تجمیع شد و خود این موضوع با قصه ارز که مرکزیت آن در تهران بود متفاوت است.

سخنگوی قوه‌قضائیه افزود: موضوع بعدی شرکت‌های گوناگونی است که در واردات خودرو ایفای نقش کردند و همچنین نقشی که بعضی صادرکنندگان مجوز در این حوزه داشتند. ضمن اینکه در ارتباط با شمار خوردوهای وارد شده هم، گزارشات، اعدام و ارقام متفاوت است و بخش زیادی از این خودروها هم ترخیص و در اختیار شهروندان قرار گرفته و نحوه تصمیم گیری در خصوص این خودروها از موجباتی بود که فرایند را با کندی رو به رو کرد ولی اطمینان می‌دهیم با قاطعیت رسیدگی می‌شود و تاکید هم کردیم زمان رسیدگی کوتاه شود.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar