دولت بر پایه کدام کارشناسی واردات خودرو را ممنوع اعلام کرد؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
دولت بر پایه کدام کارشناسی واردات خودرو را ممنوع اعلام کرد؟

رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو با گلایه از این که دولت بر پایه کدام کار کارشناسی واردات انواع خودرو را ممنوع کرده است، گفت: این تصمیم اثرات منفی خود را بر بازار خودروهای داخلی و خارجی خواهد گذاشت.

فرهاد احتشام زاده با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو اظهار داشت: متاسفانه این تصمیم مثل تصمیمات اخیر دولت برای واردات خودرو پشت درهای بسته انجام گرفته است و امروز در نشست فدراسیون واردات اتاق بازرگانی کسی در جریان این تصمیم دولت نبود.

وی با ذکر این که نمی‌دانیم ممنوعیت واردات خودرو و دیگر کالاها بر پایه چه منطقی انجام شده است، افزود: قرار بود در وضعیت فعلی ما خودمان را برای مقابله با تحریم‌ها آماده کرده و برای توسعه بیش از پیش قسمت‌های تولیدی ایران فعالیت کنیم، ولی این تصمیم قابل تأمل ابهامات زیادی را برای فعالین اقتصادی ایران به وجود آورده است.

رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو با تصریح بر این که ممنوعیت ثبت سفارش خودرو به صورت حتم قیمت‌ها را بالا خواهد برد و تقاضا را به سمت بازار خودروهای داخلی هدایت می‌کند، تاکید کرد: باید توجه کنید این مساله، اثرات مخرب خود را به دیگر گروه‌های کالایی هم سرایت خواهد داد.

احتشام زاده با اعلام این که بازار خودروهای داخلی و خارجی با این تصمیم با بحران جدی مواجه می‌شود، گفت: توقف واردات خودرو موجب کاهش سطح درآمد دولت، عدم اجرای استانداردهای ۸۵ گانه، توقف اسقاط خودرو و حتی وقفه در کاهش آلایندگی هوا را به وجود می‌آورد.

وی اضافه کرد: ممنوعیت واردات خودروهای هیبریدی برای ما علامت سؤال دارد، دولت بر پایه کدام کار کارشناسی این تصمیم را گرفته است.

رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو با اشاره به این که بازار خودرو با این تصمیم از کنترل خارج می‌شود افزود: در این وضعیت هر کسی بنا به سلیقه خود قیمت خودروها را تعیین کرده و شاهد رشد قابل توجه قیمت‌ها در بازار خواهیم بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

17 دیدگاه ها برای "دولت بر پایه کدام کارشناسی واردات خودرو را ممنوع اعلام کرد؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حمید
مهمان

مدیریت انقلابی نتیجه جز اقتصاد ونزولایی نداره. قضیه خیلی حاد. مردم داران تقلا می کنن سرمایه زندگی شون با دلار و طلا و ماشین و هر کوفت حفظ کنن. کار از کمپین نخریدن و خریدن گذشته

mahad
مهمان

*** تو آرمانها و همه چیزتون با این مملکت اداره کردنتون

شهرام
مهمان

با سلام خدمت شما دوستان , مشکل اینجا است که ما هنوز به شرایط بسیار وحشتناکی که کشور ما با آن روبرو شده است پی نبرده ایم , شاید دوستانی که سنشان به دوران جنگ می رسد بتوانند راهنمایی کنند

سعید
مهمان

حق امثال ما ملت همینه . وقتی مدیرعامل ایران خودرو با خوشحالی میگه در روز اول که سایت باز شد سیصد و هفتاد هزار درخواست در لحظه داشتن که بی سابقه بوده و بلافاصله ظرفیت روز اول تکمیل شد نشون میده ضرب المثل قدیمیا درسته که سزای… کافر … ملحد است و تا وقتی همه به منافع خودمان فکر میکنیم هر چه که بلا بر سر ما بیاید رواست .

مهناز
مهمان

دولت واردات خودرو رو ممنوع کرده تا قیمت خودرو های وارداتی دوباره بالا بره تا خودرو هایی که ایرانخودرو و سایپا احتکار کردن تا گرون بشه رو الان مردم مجبور بشن بخرن. چند روز دیگه سایت ایرانخودرو باز میشه … نخرید مردم.. یه طرف این قضیه مقصرش خودمونیم. #_کمپین نخریدن خودرو صفر

حامد
مهمان

با سلام خدمت دوستان با توجه به دلایلی که مطرح شد.
یه نکته ای قابل تامل وجود دارد و اینکه مردم باید پای کمپین نه به خودروی صفر بمونن تا این لگن ها و قوطی حلبی ها قیمتشون پایین بیاد. و منطقی تر بشه خیلی جالبه رنگ و چراغ و سپر و دستگیره و عوض میکنن میشه اپشن خدا لعنتشون کنه.
از ماست که بر ماست.

مجید
مهمان

اونی ک از این کشور بره برنده‌ی واقعیه

منصور
مهمان

وسلام ینی گدایی کنی تو افغانستان از این خراب شده بهتره

موری
مهمان

فردا پس فردا یکی سایتو هک میکنه ماشین وارداتی برای اقا زاده ها وارد میشه

ميثم
مهمان

افراط و تفریط کار همیشگی دولت ، نه این که یک ارگان در یکوبازه زمانی کوتاه با تعرفه پایین گمرکی به تعداد نجومی خودرو وارد میکنه نه این که کلا میبندنش، کی میدونه؟ شاید میخوان انبار ارگان منظور خالی بشه و خودروهای قبلی فروخته بشه بعدا دوباره ثبت سفارش رو باز کنن

علی
مهمان

هر روز خاک بر سر تر از دیروز،باید خودمون رو آماده قیمتهای میلیاردی کنیم،دلالها خوشبحالشون میشه باید سر تا پای دلتمردان رو طلا بگیرن که میلیاردرشون کردن