رونمایی اوپل کورسا توسط پرشیا خودرو

چهارشنبه 23 خرداد 03 ساعت 07:48
رونمایی اوپل کورسا توسط پرشیا خودرو

در حاشیه نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳، پرشیاخودرو از سه محصول اوپل رونمایی کرد. این خودروها، محصولات جدید و وارداتی پرشیاخودرو طی دور جدید واردات خودرو هستند. نخستین محصول وارداتی و جدید پرشیاخودرو، اوپل کورسا است که خودرویی جذاب و خاطره‌انگیز برای مصرف‌کنندگان ایرانی به حساب می‌آید.

مصرف‌کنندگان ایرانی برای نخستین بار در دهه ۱۳۷۰ خورشیدی با اوپل کورسا آشنا شدند. در آن زمان این هاچ‌بک آلمانی یکی از خودروهای محبوب جوانان به شمار می‌رفت و حتی در برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها نیز حضور داشت. نسل دوم اوپل کورسا هنوز هم در بازار ایران حضور دارد و خودرویی محبوب برای علاقمندان به تیونینگ محسوب می‌شود. طی دهه‌ ۱۳۹۰ نیز تعداد محدودی اوپل کورسا از نسل پنجم آن به بازار کشورمان راه یافتند. محدودیت واردات اوپل کورسا در کنار چهره و رنگ‌بندی خاص آن، باعث شد تا این خودرو به اتومبیل محبوب خاص‌پسندان تبدیل شود.

نسل‌های مختلف اوپل کورسا با حروف انگلیسی مشخص می‌شوند. در حال حاضر نسل ششم این خودرو روی خط تولید قرار دارد که با نام اوپل کورسا F شناخته می‌شود. این نسل از سال ۲۰۱۹ روی خط تولید قرار دارد و در سال ۲۰۲۳ نیز مورد فیس‌لیفت قرار گرفت. این خودرو با پیشرانه‌های ۱.۲ لیتری بنزینی و دیزلی به تولید می‌رسد که پرشیاخودرو نسخه بنزینی آن را به کشورمان آورده است.

پیشرانه اوپل کورسا وارداتی پرشیا خودرو، از نوع ۱.۲ لیتری سه سیلندر است که حداکثر ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. این پیشرانه به دلیل قرارگیری اوپل در هولدینگ استلانتیس، این پیشرانه در پژو ۲۰۸، جیپ اونجر و سیتروئن C4 نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در اوپل کورسا برعهده دارد. سیستم تعلیق اوپل کورسا در جلو از نوع مرسوم مک‌فرسون و در عقب از نوع تورشن‌بیم یا میله پیچشی است. امکانات و تجهیزات اوپل کورسا به عنوان یک خودرو میان‌رده اروپایی، قابل قبول هستند. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شش کیسه هوا، کروز کنترل، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، سنسور پارک و دوربین عقب، سنسور باران، سیستم صوتی به همراه ۴ بلندگو و ۲ توییتر، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، آینه‌های برقی به همراه گرمکن، سیستم پایش باد تایرها، چراغ‌های LED، ترمز پارک برقی، اتولند، ایزوفیکس و حالات رانندگی مختلف.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar