طرح خودرویی وزیر اقتصاد در هیات دولت

دوشنبه 9 دی 98 ساعت 02:35
طرح خودرویی وزیر اقتصاد در هیات دولت

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان پیشنهادهای فرهاد دژپسند در ارتباط با خودروهای دپویی مانده در گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری در نشست هیات دولت مطرح شده است.

آن‌طور که مهدی دادفر گفت طرح چالش خودروهای وارداتی در نشست هیات دولت می‌تواند این خودروها را هر چه بیشتر به درهای خروجی گمرک نزدیک کند.دادفر پیشنهادهای وزیر اقتصاد به هیات دولت را در راستای دستور رئیس‌جمهور می‌داند که چندی پیش در جریان چالش خودروهای دپویی قرار گرفت و دستور پیگیری داد. بر اساس سخنان دادفر هم اکنون ۵ هزار و ۱۰۸ دستگاه خودرو در گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری به واسطه ممنوعیت واردات در سال ۹۷ و همچنین اتمام مهلت مصوبه هیات دولت در ارتباط با ترخیص این خودروها در تیرماه سال جاری، زمینگیر شده‌اند. از بین ۵ هزار و ۱۰۸ دستگاه خودروی مانده در گمرک هزار و ۴۸ دستگاه پروانه گمرکی دریافت کرده‌اند اما به خاطر اتمام مهلت ترخیص پشت درهای گمرک مانده‌اند.

۳۴۰ دستگاه هم به گمرک اظهار شده، ولی پروانه دریافت نکرده است که روند اظهار آنها به گمرک تا پایان مصوبه دولت انجام شده است. بنابراین ۳ هزار و ۷۲۰ دستگاه خودرو در گمرکات و مناطق آزاد دپو شده‌اند که هیچ کدام از روندهای ذکر شده برای آنها طی نشده است.  البته از جزئیات پیشنهاد دژپسند به هیات دولت اطلاع دقیقی در دست نیست اما آن‌طور که مهرداد ارونقی معاون فنی گمرک پیش‌تر گفته بود این پیشنهاد‌ها، علاوه بر خودروهایی که تشریفات گمرکی را پشت سر گذاشته و امکان ترخیص نیافته‌اند تا تمامی خودروهای مربوط به منطقه آزاد اروند و خودروهایی را که در مراجع قضایی حکم برائت برای آنها صادر شده است، برای تعیین تکلیف شامل می‌شوند. البته خودروهای وارداتی که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده و هنوز این پرونده‌ها تعیین تکلیف نشده است، مشمول پیشنهاد‌های وزیر نمی‌شوند.  دادفر ابراز امیدواری کرد چنانچه پیشنهاد‌های وزیر اقتصاد از جامعیت لازم برخوردار باشد، پس از تصویب در هیات دولت زمینه ترخیص خودروهای دپویی فراهم خواهد شد.

دنیای اقتصاد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar