عدم تحویل خودروهای وارداتی با گذشت ۵ ماه

شنبه 14 مرداد 02 ساعت 12:23
عدم تحویل خودروهای وارداتی با گذشت ۵ ماه

با گذشت ۵ ماه از ثبت نام خودرو‌های وارداتی، هنوز خودرویی به مشتریان تحویل داده نشده است.

به نقل از صدا وسیما، ۵ ماه از آغاز طرح فروش خودرو‌های وارداتی گذشته، طرحی اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد؛ به گفته آقای امید قالیباف سخنگوی سابق وزارت صمت این طرح بزرگ‌ترین طرح فروش خودرو در کشور است.

آنطور که ضیغمی مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت گفته بود متقاضیان برای شرکت در این طرح باید ۵۰۰ میلیون تومان مسدود کنند و قرار بود این خودرو‌ها سه ماهه تحویل مشتریان شود، اما حالا بعد از گذشت پنج ماه از زمان ثبت نام، خبری از تحویل این خودرو‌ها نیست.

موضوع را از مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو پیگیری کردیم؛ آقای مهدی تقدسی می‌گوید: در این طرح ۳۳ هزار نفر ثبت نام کردند، تاکنون هزار و ۱۰۸ متقاضی خودروی مطلع شده‌اند که خودرویشان چانگان است و شرکت سایپا باید پیامک واریز وجه برایشان ارسال می‌کرد، اما برای بقیه که ۳۱ هزار و ۸۹۲ نفر هستند پیامکی واریز نشده و در سامانه مشخص نشده چه خودرویی ثبت نام کرده اند.

این در حالیست که آقای اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در بازدید از گمرک غرب تهران اعلام کرد: بررسی ملاحظات استانداردی مربوط به خودرو‌های وارداتی در گمرکات، ظرف ۲۴ ساعت انجام می‌شود.

وی افزود: خودرو‌های وارداتی انبار شده در گمرک، مشکلی از نظر ملاحظات استاندارد ندارند و استاندارد این خودرو‌ها از مبدا مورد تایید قرار گرفته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: اغلب خودرو‌های انبار شده به دلیل کم کاری واردکنندگان و دریافت نکردن گواهی تطبیق از سوی واردکننده در گمرک باقی مانده است.

رفع موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو برای شکستن انحصار جزو ۸ فرمان رئیس جمهور بود که سال ۱۴۰۰ در بازدید از خودروسازان صادر کرد.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar