لیپ موتور C11 در ایران

شنبه 19 اسفند 02 ساعت 17:05
لیپ موتور C11 در ایران

امروز در خلال برگزاری یک نمایشگاه خصوصی، لیپ موتور C11 در ایران رونمایی و معرفی شد.

این روزها بیش تر خودروسازان چینی سخت مشغول تولید خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی هستند و به نظر می رسد به زودی بخش اعظمی از آینده خودروهای الکتریکی، متعلق به کشور چین باشد. این روند برقی سازی گویا گریبان ایران را گرفته است و هر شرکت با سابقه یا نوپایی قصد عرضه محصولات برقی در کشور را دارد. در همین راستا امروز در خلال برگزاری نمایشگاه خصوصی زیست بوم با محوریت خودروهای برقی، مجتمع خودروسازی آرین برای نخستین بار از دو محصول برقی لیپ موتور در ایران رونمایی نمود.

 

اندکی درباره لیپ موتور

کمپانی لیپ موتور (Leapmotor) در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد. با این حال، اولین خودروی الکتریکی آن در سال ۲۰۱۸ و با نام S01 وارد بازار شد، که یک کوپه الکتریکی بود. در حال حاضر، لیپ موتور فروش این مدل را در چین متوقف کرده است. لیپ موتور قصد دارد طی سال های آینده با مدل های متفاوت وارد بازارهای بین المللی شود.

لیپ موتور C11 یک کراس اوور تمام برقی با طراحی کاملاً مدرن و تا حدودی شبیه به محصولات لی اتو است. در نمای جلو و عقب این خودرو چراغ های به هم پیوسته با گرافیک زیبا را داریم و از دیگر نکات جالب توجه در بدنه خودرو می توان به دستگیره های مخفی شونده و شیشه های فریم لس درها اشاره کرد.

این خودرو دارای یک موتور برقی روی محور عقب است. ظرفیت باتری های این کراس اوور ۶۹.۲ کیلووات ساعت و شعاع حرکتی آن ۵۰۲ کیلومتر است. حداکثر قدرت لیپ موتور C11 برابر با ۲۰۰ کیلووات و حداکثر گشتاور آن ۳۶۰ نیوتن متر ذکر شده است.

از امکانات ایمنی و رفاهی C11 می توان به مواردی همچون ایربگ های جلو، کناری و پرده ای، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، رادار تابلو خوان، سیستم ضد واژگونی، رادار بین خطوط، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، پارک اتومات، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری، درِ صندوق برقی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین پانوراما، شارژر وایرلس، گرم‌کن جلو، سردکن جلو، کلاستر دیجیتالی، مانیتور مرکزی ۱۲.۸ اینچی، مانیتور شاگرد، شیشه آکوستیک، تهویه اتومات، سنسور نور و باران، تریم چرمی و… اشاره کرد.

شایان ذکر است که کراس اوور C11 یک نسخه هایبرید هم دارد که از موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر و یک موتور برقی بهره مند است. موتور بنزینی در این مدل نقش ژنراتور را برعهده دارد.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar