مزدا CX-50 در ایران

بروزرسانی در: شنبه 27 مرداد 03 ساعت 15:53
مزدا CX-50 در ایران

یکی از گزینه‌های جذاب واردات، مزدا CX-50 وارداتی شرکت آفتاب خودرو است. کراس‌اوور جمع و جوری که قرار است بزودی با نمونه هیبریدی درسامانه وارداتی ویژه جانبازان عرضه شود.

این کراس‌اوور سامورایی اولین بار در سال ۲۰۲۲ معرفی و از سال ۲۰۲۳ وارد بازارهای جهانی شد. نکته جالب در خصوص این خودرو این است که مونتاژ آن تنها در آمریکا و چین انجام می‌پذیرد. CX-50 از لحاظ رده‌بندی بین محصولات مزدا، از کراس‌اوور CX-5 بزرگ‌تر و از CX-70 کوچک‌تر است.

پکیج انتخابی برای موتور این خودرو از ۲۰۰۰ سی‌‎سی تا ۲۵۰۰ سی‌سی سری SKY ACTIVE – G و نسخه هیبریدی با موتور ۲۵۰۰ سی‌سی است که نکته جالب در خصوص آن، همکاری مشترک تویوتا و مزدا در خصوص تولید این قوای محرکه است.

نسخه وارداتی آفتاب خودرو از موتور ۲۵۰۰ سی‌سی به همراه موتور الکتریکی بهره می‌برد. موتور احتراقی آن در بهترین حالت ۱۷۵ اسب‌بخار و ۲۲۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به همراه یک موتور الکتریکی که حداکثر ۱۱۸ اسب‌بخار و ۲۰۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، ترکیب شده است. نیروی تولیدی هر دو این موتورها به گیربکس E-CVT انتقال داده می‌شود. CX50 وارداتی آفتاب خودرو یک کراس‌اوور دیفرانسیل جلو است.

ناگفته نماند که این خودرو یک نسخه دو دیفرانسیل هم دارد که یک موتور الکتریکی روی محور عقب نصب شده است. ۵۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۱ نیوتن‌متر گشتاور حداکثر نیرویی است که این موتور تولید می‌کند.

در بحث ایمنی مزدا CX-50 دست پر به میدان آمده است و در آن ۷ کیسه‌هوا (۲ عددجلو، ۲عدد جانبی جلو، ۲ عدد پرده‌ای، زانویی راننده)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و دستیارهای کمکی رانندگی (سیستم کروزکنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، سیستم نگه داشتن خودرو بین خطوط، نوربالا اتوماتیک، سیستم ترمز اتوماتیک، رادار نقطه کور، سیستم هشدار خروج از پارک) دیده می‌شود.

سطح تجهیزات رفاهی به کار رفته در این کراس‌اوور سامورایی به نسبت تکمیل است و در آن سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سقف پانورامیک، رینگ ۱۹ اینچی دو رنگ، سنسور نور و باران، ترمزپارک‌برقی با اتوهلد، آینه الکتروکرومیک، مالتی مدیا ۱۰.۲۵ اینچی لمسی با اندرویداتو و اپل‌کارپلی، ۸ عدد بلندگو، تودوزی چرم صندلی‌ها، تنظیم صندلی راننده برقی در ۱۰ جهت به همراه حافظه، تنظیم صندلی شاگرد برقی در ۶ جهت، گرمکن صندلی‌‌های جلو، درب صندوق برقی با سنسور پا، شارژر وایرلس، سنسور پارک، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تهویه دوکاناله اتوماتیک با فیلتر PM2.5، تکنولوژی LED چراغ‌ها، دی لایت، فرمان با قابلیت تنظیم در چهار جهت و کیلومترشمار ۷ اینچی دیجیتالی بخشی از امکانات این خودرو هستند. البته در تیپ دو دیفرانسیل این خودرو امکاناتی همچون دنده پشت فرمان، هدآپ دیسپلی، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های عقب، سیستم صوتی BOSE با ۱۲ بلندگو و دستیارهای کمکی رانندگی بیشتر وجود دارد.

در بحث طراحی سبک جدید خودروهای تولیدی این برند مشهور ژاپنی در CX-50 دیده می‌شود. طراحی خشن و کشیده‌ای که سبب شده تا ابعاد خودرو از آنچه که هست بیشتر نمایان شود. جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های تماما LED و ورودی‌های هوای روی سپر همگی سبب شده‌اند تا نمای جلو این کراس‌اوور تکمیل باشد. نمای جانبی خودرو به دلیل طراحی پف کرده گلگیرها، کاملا پخته است و رینگ‌های ۱۹ اینچی تکمیل کننده این قسمت هستند. از عقب که به خودرو نگاه می‌کنیم، چراغ‌ها بر خلاف ترند جهانی جدا از هم طراحی شده‌اند. دو عدد خروجی واقعی اگزوز در طرفین سپر باعث شده تا در نمای عقب طرح اسپرت ادامه دار باشد. نکته جالب در خصوص چراغ‌های این خودرو این است طراحی لنز چراغ جلو و گرافیک چراغ عقب کاملا شبیه به هم هستند تا هویت بصری زیبایی خلق کنند.

 

نوع موتور

۴ سیلندر / پاشش سوخت مستقیم

تنفس موتور

تنفس طبیعی

حجم موتور

۲۵۰۰ سی‌سی

حداکثر قدرت موتور بنزینی

۱۷۵ اسب‌بخار

حداکثر گشتاور موتور بنزینی

۲۲۱ نیوتن‌متر

حداکثر قدرت موتور الکتریکی

۱۱۸ اسب‌بخار

حداکثر گشتاور موتور الکتریکی

۲۰۲ نیوتن‌متر

گیربکس

E-CVT

محور محرک

جلو FWD

مصرف سوخت ترکیبی

۵.۳۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar