مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی تمدید شود

پنج شنبه 19 اردیبهشت 98 ساعت 11:05
مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی تمدید شود

دادفر گفت: با توجه به اتمام اعتبار مصوبه ۹۷ هیئت دولت در مورد ترخیص خودروها از گمرک، از دولت درخواست می‌کنیم برای تسهیل در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها مدت مصوبه تمدید شود.

مهدی دادفر، دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو با اشاره به اصلاحات مصوبه هیئت دولت در مورد خودروهای وارداتی اظهار کرد: مصوبه ۹۷ هیئت دولت در مورد ترخیص خودروها به شکل صحیحی اجرا نشده و متأسفانه اثر بخشی لازم را در روند اجرای این طرح نداشته است.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: با اجرای این طرح بیش از یک‌هزار دستگاه خودرو از گمرک خارج و بیش از ۲۵۰۰ دستگاه توقیف شدند، پس تقاضا داریم هیئت دولت در مورد روند رسیدگی به این موضوع هر چه زودتر اقدام کنند.

دادفر، واردات خودرو را منتفی اعلام کرد و گفت: موضوع واردات خودرو یک وضعیت منتفی است، چون که عملاً فعالان واردات خودرو با توجه به وضعیت اقتصادی موجود دیگر امیدی به روند واردات خودرو ندارند.

وی ادامه داد: با توجه به اتمام اعتبار این مصوبه، متأسفانه تمدیدی در مورد این مصوبه انجام نگرفته است و از دولت درخواست می‌کنیم برای تسهیل در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها مدت مصوبه تمدید شود.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در پایان تصریح کرد: دولت در تاریخ ۱۶ دی ۹۷ مصوبه‌ای صادر کرد که بر اساس آن گمرکات اجازه ترخیص خودرو را داشتند، اما به دلیل اجرایی نشدن این طرح امکان خروج از کمرگات را نداشتند با این وجود باید منتظر تصویب هیئت دولت ماند که آیا این طرح به سرانجام مطلوب می‌رسد و از سوی دیگر با اجرایی نشدن این طرح سرانجام خودروهای دپو شده در گمرک چیست.

باشگاه خبرنگاران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar