مصوبه ترخیص خودرو تا ۳ ماه دیگر تمدید شود

دوشنبه 13 آبان 98 ساعت 15:52
مصوبه ترخیص خودرو تا 3 ماه دیگر تمدید شود

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: دستور وزیر صمت برای ترخیص خودروها از گمرک مغایر با مصوبه هیات دولت نبوده است.

مهدی دادفر در مورد ترخیص شماری از خودرو‌های دپو شده از گمرکات کشور اظهار کرد: آزادسازی خودروهای دارای پروانه از گمرک که با پایان مصوبه هیات دولت ترخیص‌شان به مشکل خورده بود در نشست بانک مرکزی مطرح شده و به تصویب دولت رسیده و وزیر بدون هماهنگی این اقدام را انجام نداده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: اما سؤال اینجاست که اگر بر طبق قانون خودروهای دارای پروانه باید ترخیص شوند پس چرا تا کنون با وجود نامه‌نگاری‌ها و اصرار مکرر واردکنندگان بلاتکلیف بوده‌اند ؟

وی ادامه داد: هرچند آزادسازی این شمار خودرو از نظر ما اقدام بسیار خوبی بوده اما دلیل آن با ابهام و گلایه زیادی از واردکنندگان مواجه شده است؛ بنابراین آن چیزی که به عدالت نزدیک‌تر و موجب از بین رفتن شایعه‌ها می‌شود این است که وزیر صمت مصوبه هیات دولت را تا پایان سال تمدید کرده تا همه واردکنندگان مانند این شرکت قادر به ترخیص خودروهایشان باشند.

دبیر انجمن وارداکنندگان خودرو در خصوص دیگر خودرو‌های دپو شده بیان کرد: همچنان نزدیک به ۳۰۰۰ دستگاه خودرو در گمرکات کشور وجود و هرچند این تعداد هم از لحاظ قانونی مشکلی ندارند ولی با توجه به اتمام مهلت مصوبه هیات دولت اجازه ترخیص به آن‌ها داده نشده است.

دادفر با گلایه از اینکه ترخیص این خودروها روند طولانی و بدون منطق  دارد، تصریح کرد: با خروج خودروهای باقی مانده از گمرک خیلی از پرونده‌های قضایی مختومه خواهد شد، بنابراین حالا که واردات خودرو صراحتاً ممنوع اعلام شده خواسته ما از وزیر این است که مصوبه هیات دولت را تا سه ماه دیگر تمدید کرده تا خودروهای باقی مانده هم تعیین تکلیف شده و به دست مردم برسند.

اقتصاد آنلاین

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar