معرفی نیسان کیکس وارداتی

بروزرسانی در: سه شنبه 23 مرداد 03 ساعت 16:14
معرفی نیسان کیکس وارداتی

نیسان کیکس که اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ به نمایش درآمد از خودروهای وارداتی جدید بازار است که با یک پیشرانه تنفس طبیعی راهی بازار خواهد شد.

اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ بود که یک شرکت داخلی دست به نمایش عمومی نیسان کیکس زد که در بازارهای جهانی به عنوان جانشین نیسان جوک شناخته می‌شود. نیسان کیکس که یک کراس اوو اقتصادی و ارزان‌ترین کراس اوور نیسان است اولین بار در سال ۲۰۱۶ و در آمریکای جنوبی معرفی شد و اندکی پس از آن نیز جای نیسان جوک را در بسیاری از بازارها به خود اختصاص داد.

مدلی که امروز وارد ایران شده در اصل فیس لیفتی از نسل اول این خودرو با مدل ۲۰۲۳ است که در ادامه نگاهی به مشخصات فنی آن خواهیم انداخت.

نیسان کیکس از یک پیشرانه تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری بهره‌مند است که حداکثر ۱۲۱ اسب بخار نیرو و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را به وسیله یک گیربکس ۶ سرعته CVT ایکس ترونیک به محور جلو منتقل می‌کند. پیشرانه نیسان کیکس برای تردد در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۵ لیتر بنزین نیاز دارد که این موضوع یکی از نقاط قوت این خودروی اقتصادی نیز محسوب می‌شود.

نیسان کیکس هر چند جایگزین نیسان جوک شده است اما از نظر طراحی شباهتی به این خودرو ندارد و بیشتر می‌توان آن را نسخه سایز کوچک نیسان ایکس تریل به حساب آورد تا خودرویی بهبود یافته با الهام از طراحی نیسان جوک.

شباهت نیسان کیکس به نیسان ایکس تریل هر چند در بیشتر قسمت‌های خودرو مشهود است اما قسمتعقب، بیشترین شباهت را به شاسی بلند معروف نیسان دارد.

در نمای جلوی نیسان کیکس، جلوپنجره بزرگ وی‌موشن با سپر بزرگ که همراه با چراغ‌های جلو تا قسمت کناری خودرو امتداد یافته و ظاهری نیمه تهاجمی به خودرو بخشیده است، جلب توجه می‌کند. در قسمت کناری نیز سعی شده با نوار کرومی و قطعات پلاستیکی بالای گلگیرها و رکاب که با ستون‌های سیاه رنگ، ست شده است، ظاهری بزرگ‌تر به خودرو از نظر بصری اعطا شود. در نمای عقب هم شاهد چراغ‌های به هم پیوسته هستیم که نشان جدید نیسان را در میان خود جای داده است. سپر عقب با خطوط برجسته و قسمت‌های پلاستیکی سیاه رنگ که از کناره‌ها تا عقب امتداد دارد، ظاهری عضلانی به قسمت پایینی عقب نیسان ایکس داده است.

نیسان کیکس در بخش امکانات ایمنی و رفاهی به دلیل قرار داشتن در رده خودروهای اقتصادی چندان امکانات زیادی ندارد. نیسان کیکس به امکاناتی مانند ترمزهای دیسکی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل اتوماتیک، کنترل لغزش خودرو، کنترل پایداری الکترونیکی، کمک حرکت در سربالایی، جلوگیری از حرکت عقب، سنسور فشار باد تایر، ایربگ جانبی و پرده‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، سنسور دنده عقب، سانروف برقی، نمایشگر ۸ اینچی لمسی و دی‌لایت مجهز است.

نیسان کیکس با قیمت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی یکی از خودروهای جدید وارداتی بازار است که به بازار ایران عرضه می‌شود.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar