واردات خودروهای برقی از ارائه گواهی اسقاط معاف شد

سه شنبه 16 اردیبهشت 99 ساعت 11:06
واردات خودروهای برقی از ارائه گواهی اسقاط معاف شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رأی موافق به اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو، واردات خودروهای سواری تمام‌برقی و تمام‌ترکیبی(تمام‌هیبریدی) در راستای کاهش آلودگی‌های محیط‌ زیستی و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی تا زمان تولید آنها در داخل، از دریافت و ارائه گواهی اسقاط خودرو را معاف کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز- سه شنبه -  با اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو  جهت تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

بنابر اصلاحیه در ماده ۴ این طرح؛ واردات خودروهای سواری تمام‌برقی و تمام‌ترکیبی(تمام‌هیبریدی) در راستای کاهش آلودگی‌های محیط‌ زیستی و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی تا زمان تولید آنها در داخل، از دریافت و ارائه گواهی اسقاط خودرو معاف هستند.

دولت موظف است زمینه تولید آنها را در داخل با آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم ظرف مدت پنج‌سال فراهم نماید. هزینه‌های مالی ناشی از اجرای این ماده از محل درآمدهای ناشی از اجرای حکم تبصره ذیل ماده (۳) این قانون تأمین می‌شود.

بنابراین مصوبه؛ مصادیق خودروهای تمام ‌ترکیبی (تمام‌هیبریدی) توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می‌شود.

نمایندگان همچنین با حذف ماده ۷ این طرح برای تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

بر اساس این ماده در صورت وقوع تصادف در دوره پنج‌ساله و ارجاع به کارشناسی، کارشناسان رسمی موظفند میزان عیب و نقص ناشی از تولید خودرو در ایجاد تصادف و عامل حادثه را ذکر نمایند. شرکت سازنده داخلی یا نماینده رسمی شرکت سازنده خارجی به میزان دخالت نقص خودرو در علت وقوع تصادف و نقش ایمنی خودرو در میزان خسارت و تلفات حادثه، دارای مسؤولیت مدنی است. 

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar