واردات خودرو آزاد خواهد شد؟

پنج شنبه 19 دی 98 ساعت 11:36
واردات خودرو آزاد خواهد شد؟

دادفر گفت: بعضی از نمایندگان در پی آزاد کردن واردات خودرو هستند ولی با توجه به وضعیتی که به وجود آمده به نظر نمی‌رسد دولت بتواند خود را وارد چنین فضایی بکند.

مهدی دادفر در خصوص خبر‌هایی مبنی بر آزاد شدن واردات خودرو در سال آینده، اظهار کرد: بعضی از نمایندگان مجلس به ممنوعیت واردات اعتراض و اعلام کرده بودند سعی خواهیم کرد سال آینده واردات را آزاد کنیم.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: از آنجایی که دولت در لایحه بودجه سال آینده درآمد خود از واردات خودرو را صفر در نظر گرفته است، نمایندگان سعی می‌کنند میزان درآمدی را از این طریق برای دولت در نظر بگیرند که فعالان حوزه کسب و کار خودرو در بخش تجاری که با ورشکستگی و تعطیلی کسب و کار رو به رو شدند، مشکلشان برطرف شود.

وی با ذکر اینکه این روندی است که از طرف بعضی از نمایندگان در حال پیگیری است، گفت: اکنون با وضعیتی که وجود دارد به نظر نمی‌رسد دولت بتواند خود را وارد چنین فضایی بکند.

دادفر ادامه داد: البته دولت به سختی می‌تواند از درآمد‌های تعرفه‌ای و مالیاتی و دیگر درآمد‌های حاصل از واردات خودرو چشم پوشی کند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: این نوع درآمد، درآمد‌های کلان و سهل الوصولی برای دولت است و دولتی‌ها برای اینکه واردات وجود داشته باشد به آن رغبت بیشتری دارند اما، باید کفه دیگر ترازو مانند تضاد منافع، مالکیت دو خوروسازی و تحریم‌های ناجوانمردانه را هم در نظر گرفت.

وی تاکید کرد: دولت در گذشته بهتر می‌توانست این وضعیت را مدیریت کند و به جای ممنوعیت واردات، حجم واردات خودرو را کمتر می‌کرد تا کسب و کار‌ها در این حوزه تعطیل نشوند.

دادفر همچنین در خصوص آخرین وضعیت خودرو‌های دپو شده در گمرک اظهار کرد: همچنان ۵ هزار و ۱۰۸ خودرو در گمرکات باقی مانده و در خصوص آنها هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: با تمام مسئولان در این خصوص مذاکره شده و مشخصاً وظیفه پیشنهاد دهنده آزادسازی خودرو‌ها که نزدیک به دو سال در گمرک مانده، هنوز بلاتکلیف مانده است.

وی گفت: مردمی که پول این خودرو‌ها را از یکسال و نیم قبل پرداخت کردند همچنان منتظر مشخص شدن وضعیت این خودرو‌ها هستند.

میزان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar